Byggahus.se

Värmepump åt alla! Från Ikea. Skulle ni våga köpa?

1. K
    Medlem · stockholm · 4 828 inlägg

Kane

Medlem
    Så betalningen gick inte via IKEA?

2. L
    Medlem · 2 617 inlägg

lbgu

Medlem
    IKEA är väl knappast ett moraliskt föredöme. Nu kommer jag inte ihåg exakt men höll de inte på med en hel del fulknep för att undvika rysslandsanktioner t.ex. De vill väl bara maximera sin vinst och här ser de chansen att tjäna lite utan allt för stor egen arbetsinsats.

3. engs
    Medlem · Östergötland · 1 718 inlägg

engs

Medlem
    Inte för oss och före årsskiftet ivf. Men sånt kan ju ändras.

• Laddar…
  4. S
    Medlem · 2 045 inlägg
    Skulle aldrig komma på tanken att blanda in Ikea ett sånt inköp. Jag köpte min pump direkt från ett företag som också är auktoriserade servicetekniker för det märket.
    Ser inte vad Ikea skulle tillföra, förutom oreda.

5. Ludde Jakobsson
    Medlem · 468 inlägg
    kanske ett bra pris ?

• Laddar…
  6. G
    Medlem · 624 inlägg

Granström2

Medlem
    Kanske ett sätt att friskriva sig från ansvar. Ikea >> Polarpumpen >> installationsfirman. Har installastionsfirman nu gått i konkurs och startat om med nytt namn så har man väldigt lite att hämta när värmepumpen går sönder.
    Bygghermma (Polarpumpen) skyller alltid på något annat tills kunden till slut ger upp.

7. D
    Medlem · Södra Skåne · 2 852 inlägg

Dilato

Medlem
    Man får ju 6 års garanti och ett komplettpris på pump och installation.

8. P
    Husägare · 5 129 inlägg
    Är det inte liknande överallt med garantier och pris?

Det är pris för standardinstallation. Är det längre rör som behövs springer det snabbt iväg. Iofs samma hos många leverantörer, men jag skulle troligen behövs mer än 4 m så jag tar hellre hur någon innan och ger råd och ger en offert baserad på mina förutsättningar än att klicka på nätet och sedan få höra vid installationen att det är utöver standard.

9. MultiMan
    Medlem · Västernorrland · 3 868 inlägg

MultiMan

Medlem
    Moderbolaget har fortfarande stor verksamhet kvar i Ryssland som de försöker förklara bort och undvika att svara på. Jag har personligen dragit konsekvenserna av det och handlar inte av IKEA längre.

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    upload_2023-1-31_14-31-47.png

Tydligen tycker IKEA att det är viktigt att ryska befolkningen är i god form för att kriga och invadera sina grannländer.

https://www.ingkacentres.com/en/who-we-are

As one of the three business areas of Ingka Group, we’re on our journey with IKEA.

We’re building our future and growing together with Ingka Investments and IKEA Retail, the core business of Ingka Group.

As a long-term partner of IKEA, we share with them our culture, our values and our vision, which drives us every day and in everything we do. It’s a powerful and helpful tool that inspires us in our daily jobs, that shapes our ideas and that brings all of our co-workers together. And it’s around these words that we create meeting places that make people’s lives a little bit easier, more exciting and, most of all, happier.

Bara att välja Russian Federation här så får nog presenterat det 14 köpcenter de driver fortfarande: https://www.ingkacentres.com/en/where-we-are

10. hsd
    Medlem · Kalmar län, Östra Götaland · 5 613 inlägg

hsd

Medlem
    Det var som f-n , jäkla fult och falskt

• Laddar…
  11. electroluxaren
    Medlem · - · 14 893 inlägg
    NEJ!

12. electroluxaren
    Medlem · - · 14 893 inlägg
    avsiktligt upplagt för trubbel

• Laddar…
  13. J
    Husägare · Stockholm · 544 inlägg

Jerald Stuartson

Husägare
    Så sjukt oseriöst denna typ av upplägg. Mycket oklart vem man köper av och vem som står för tex garantier.

14. Ludde Jakobsson
    Medlem · 468 inlägg
    Det borde vara Ikea om du handlar av dom

• Laddar…
  15. D
    Medlem · Södra Skåne · 2 852 inlägg

Dilato

Medlem
    Det är tydligt att det INTE är Ikea.
    Du kan köpa online via webben eller genom att kontakta Polarpumpen direkt.
    Ditt avtal skrivs med Polarpumpen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.