Världens 10 dyraste hus

2k läst  11 svar

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 8
  2. F
    Medlem Nivå 2
    Vad gäller det där dyraste "27-våningshuset" i Mumbai så kan man tycka att det var synd att inte man anlitade någon arkitekt med estetiskt sinne - Det ser ut som om hans 7-årige son först designat huset i lego.

3. R
    Medlem Nivå 7
    Härliga hus, och man förstår att det kostar lite. Att bygga nuförtiden i gammal, påkostad stil kräver såklart mycket hantverkskunskap och engagemang.

Det är egentligen bara Mukesh Ambani's 27-våningshuset som sticker ut, och tyvärr också bokstavligen. Men jag hoppas och antar att han själv är nöjd med sitt "hem".

Jag hade nöjet att träffa Ambani i Mumbai, Indien några år sedan. Som VD för Reliance besökte han en stor telekommunikations anläggning som vi jobbade för fullt med att sätta igång. Det blev en riktig ceremoni, alla förstått att han är en av Indiens mäktigaste personer. En man med visioner: nu också över sin hemstad Mumbai :)

4. Marlen Eskilsson
    Administrator · Nivå 20
    Häftigt :) Fick du prata med Ambani? Jag har ingen förståelse för huset han har byggt, men sonen tyckte det var "ascoolt". Det jag tycker är mest åtråvärt och förstår att det har så högt marknadsvärde är Villa Leopolda och kanske husen på Kensington Palace Garden.

5. A
    Medlem Nivå 4
    Byggpris är inte samma sak som marknadspris.

6. S
    Medlem Nivå 8
    Jag har svårt att förstå mig på det här med att ensam eller med familj bo på ett utrymme stort en mindre galleria. Hur inreder man ett rum på typ 100 kvadrat? Och egentligen, vad GÖR man i så stora utrymmen? "Grevinnan och Betjänten" på elitnivå eller?

7. Marlen Eskilsson
    Administrator · Nivå 20
    Klart det är, vi pratar ju om världens dyraste hus. Indiern har 600 pers som servar honom. :)

8. E
    Medlem · Nivå 11
    Representation!

Partajer med flera hundra gäster utan att behöva lyfta ett finger eftersom personalen gör allt.

9. S
    Medlem Nivå 4
    Jag åkte förbi med båt när de precis börjat bygga Bill Gates monster. Flera rejäla byggkranar och köbildning ute på vattnet. Grannarna var ordentligt sura och ansåg att hans bygge förstörde omgivningarna.

Alla huskroppar förbundna med kulvertar. Receptionen bemannad 24/7 osv osv...

10. F
    Anonym
    Kan jag få huset gratis?

11. A
    Medlem Nivå 4
    Det är väl det som är det sköna med att vara stenrik, man behöver inte bry sig om vad andra tycker!

12. X
    Anonym
    Jag hade hellre bott i 1 miljard huset än 7 miljarder huset (y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y):ok::ok::thumbdown::thumbdown::strong::strong::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::lying::lying::crysmile::crysmile:(y)(y)(y):D:D:D:worried::worried::worried:;);):thumbdown::thumbdown::ok::ok::p:p:p:sweat::sweat::strong::strong::cool::cool::cool::oops::oops::surprised::surprised::geek::rolleyes::rolleyes::rolleyes::cry::cry::(:whistle::rolleyes::geek::surprised::oops::oops::cool::cool::sweat::cool::cool::rofl::rofl::):):rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: