Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Värdera motordriven terassmarkis 700x350cm

1. L
    Medlem · 3 inlägg

lindbergjosef

Medlem
    Jag tänkte sälja en motordriven terassmarkis men har ingen aning om vad jag ska föreslå för pris. Den har många år på nacken men fungerar felfritt. 7m bred och 3,5m utfall. Ingen fjärrkontroll eller automatik, bara motor. Duken är hel men brister om man drar i den, den är brun/vit-randig och har därför kanske inte det modernaste utseendet.

Vad rekommenderar ni att jag sätter ut den till för pris?

2. Åsa Lund
    Husägare · Skåne · 5 819 inlägg
    25-40% av nypris

3. L
    Medlem · 3 inlägg

lindbergjosef

Medlem
    Tack för tipset!
    Tyvärr så var det en tidigare ägare av huset som installerade markiserna så jag har ingen koll på ursprungspriset. Nya med liknande storlek verkar kosta mellan 20-30 000 så jag antar någonstans mellan 5 000-12 000 ska vara rimligt?!

4. Stefan N
    Verktygstokig · Stockholm Täby · 10 959 inlägg

Stefan NPremiumikon: Hand

Verktygstokig
    Nej, det får du inte. Ny duk är ju många tusen och då kan man lika gärna köpa en helt ny komplett.
    Dagens markiser har ju fjärr och folk vill nog helst ha det dessutom.
    Skulle tippa ett par tusen max.

5. F
    Medlem · Västra götaland · 7 392 inlägg

fsn

Medlem
    Helt galet. 1000-1500 spänn förutsatt att man kan fixa nytt tyg till den för runt 3-4000kr skulle jag sälja.

Alla tror att gammalt skit är guld. Den som öht tittar efter en skitgammal markis som inte ens har tyg som håller ihop har inga pengar och dom som har pengar eller har inkomster nog för lånebaserad finansiering till 2,2% ränta köper en ny för 25-28000 inklusive sol/vindautomatik och fjärrkontroll.

Vill inte vara elak men det är sanningen. Ge bort skiten till nån som behöver den och inte har råd istället.

6. Åsa Lund
    Husägare · Skåne · 5 819 inlägg
    Ok
    Jättesvårt att gissa om man inte ser nån bild
    Kolla på Blocket

7. L
    Medlem · 3 inlägg

lindbergjosef

Medlem
    Då hamnar vi där jag gissade från början, innan jag skrev här.
    Tack för inputen!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.