Byggahus.se

Vända kyl o frys på ä-hus, räcker väggen?

1. P
    Medlem Nivå 4
    Hur gör man rent teoretiskt?

2. Benny_o_Lina
    Medlem Nivå 8

Re: Vända kyl o frys på ä-hus, räcker väggen?

Vilket hus?
    Tror jag sett bilder på någons hemsida som vänt på dessa.. Kommer bara inte på vem det var..

3. P
    Medlem Nivå 4

både höner och torgrim tänker jag på....Kommer väggen klar vid leverans (det är ju en vägg på baksidan av kyl o frys)....?? Hur ska man kunna vända på härket? :)

4. Benny_o_Lina
    Medlem Nivå 8

Jo kom på de nu.. det är gammelmormor som jag tror har vänt på sina..

http://spaces.msn.com/lagga/

Fast det syns inte riktig hur det hela ser ut bakom väggen nu .. jo såg på 3'dje veckans bilder att dom byggt ut väggen i vardagsrummet en liten bit.

5. G
    Medlem Nivå 1

Vi lät snickarna vända på den mot en mindre summa - toppen jobb blev det. Väggen räcker precis o det öppnar upp köket ngt enormt!! Ett klart måste om man ska ha ett Torgrim!! Vi tar dessutom bort högskåpet mellan lilla fönstret o de 3 andra o har väggskåp som inte är lika djupa som högskåpet. Detta gör också att det blir ljusare. Har ett extra fönster i köket där diskhon skall vara under. Inbyggnadsvarorna kommer vi ha där diskmaskinen står idag. Blir lite extra el som skall dras in - men inget större jobb.

6. P
    Medlem Nivå 4

för det är precis samma saker jag/vi stört oss på. Det där stora skåpet som förstör hela köket och kyl/frys. En sak jag stör mig på är att man måste ha de där "valven" mellan rummen, som om man sågat upp större öppningar (men det får man väl leva med). Jag skulle vilja ha "slätt i innertaket" s a s , som trym har.

7. G
    Medlem Nivå 1

njaaa... Vi stör oss inte på dem nu faktiskt, ser värre ut på bild! :) Och nu har vi dessutom bestämt oss för att ha kaminen mot den väggstumpen (vänd innåt mot vardagsrummet) så då kommer det nog kännas mer naturligt när vi flyttat in att vägg-stumpen är där. Just nu tycker vår yngsta att den är kul att springa runt!! ;D

8. G
    Medlem Nivå 1

Vi gjorde det, det var ett helsikke men det gick till slut. Eller vi började vända på väggen och till slut högg vi ner skiten och tog bort hela väggen. :D Blev faktisk ännu finare än om vi bara vändt väggen. Men det är minst en dags jobb, och man måste dra om el etc för att det ska funka. Hör med snickarna om de kan göra det mot en mindre slant, det borde väl gå bra!