Välkomna till Handöverfräsens dag!

2k läst  39 svar

Sida 2 av 3
  1. P
    Medlem Nivå 10
    Har testat det en gång, dvs att bryta upp efter middagen på kvällen på det som blivit "stamstället" efter Sliparedagar och liknande och kört hem till Varberg; näe det sög rejält! Inget jag rekommenderar.
    Skönt snack med många garv i skönt sällskap med snickeri- och verktygsnördar efter en skön dag med nya kunskaper... Att man ska sluta när det är som bäst är sånt skitsnack!

Men måste man så måste man men om du istället vill nappa på Daniels erbjudande så kan jag låna ut en simpel gästsäng. Hör bara av dig.
    //Ronnie

2. P
    Medlem Nivå 10
    Haha, när det gäller antal har jag bara påbörjat resan känner jag.

En som förmodligen har nått Fräs-nirvana är eventets arrangör. Bland annat finns där i ägorna en fräs stor som högsta vinsten på ett nalle-lyckohjul på Liseberg; förmodligen ett specialbygge gjort för Lurch i Familjen Adams om någon minns dem.

Vi får be @jac att reda ut huruvida talesättet "man kan inte ha för många tvingar" ursprungligen handlade om handöverfräsar istället. ;)

//Ronnie

3. bygga_bo
    Medlem · Nivå 11
    Som en hjälp på traven råkar jag minnas att mattiasp myntade "Man kan inte ha för många handöverfräsar" för lite mer än åtta år sedan. Fråga mig inte varför jag minns det, för jag kommer knappt ihåg vem som var statsminister då... men det är klart, det gäller förstås att fokusera på rätt saker ;)

https://www.byggahus.se/forum/threads/renovera-makita-3620-fraes.138349/#post-1021781

Masses och Pysslarn gillar
  4. kashieda
    Besserwisser Nivå 6
    Går det att erbjuda swishad ölpeng mot filmning..? Lund ligger tyvärr lite obekvämt bort för mig.

5. ricebridge
    Husägare · Nivå 11
    Låter riktigt, riktigt frestande faktiskt. Jag är - kanske - på.

6. Daniel_N
    Moderator · Nivå 18
    Det finns möjlighet att anmäla sig via Facebook också, vilket många har gjort. Det finns därför bara 3 platser kvar för att alla ska kunna få plats. Ni som har skrivit i tråden att ni kommer har en plats, ni som är osäkra har det inte.

7. J
    Medlem Nivå 1
    Hej! Jag vill gärna komma på detta spännande event! Mvh Johan

Daniel_N gillar
  8. Ola C
    Medlem · Nivå 20
    Ojdå....Facebook? Isåfall får jag nog kolla om mitt levande censurfilter har möjlighet att närvara.:crysmile:

9. J
    Medlem Nivå 2
    Nu blev det ju bråttom.
    Jag kommer gärna om det fortfarande finns plats
    /Jan

Daniel_N gillar
  10. Daniel_N
    Moderator · Nivå 18
    Haha jag tror inte hon släpper ut dig där igen:crysmile::crysmile:

11. P
    Medlem · Nivå 8
    Träffarna i snickeriet brukar vara trevliga, och det finns ju alltid något nytt att lära sig. Så om inte alla platserna gått redan (har inte koll på facebook) så hänger jag gärna på.

12. Björn Melander
    Verktygstokig · Nivå 14
    Fantastiskt trevligt initiativ. Jag kommer gärna om det finns plats kvar. Om så, finns det plats i bilen för den som vill åka med (utgår från stockholm).

13. Daniel_N
    Moderator · Nivå 18
    Alla som har skrivit i tråden att de säkert kommer har plats!

Björn Melander och Jan271 gillar
  14. Daniel_N
    Moderator · Nivå 18
    Tyvärr hänger inte bristen på filmning det minsta ihop med ersättningen. Däremot så såg jag precis att det ska gå en bil från Stockholm, det kanske är i närheten för dig?

15. jac
    Medlem · Nivå 13
    Det är skönt att se att systemet med jourhavande trådarkeolog fungerar. (y)
    @bygga_bo är ju dessutom min stora förebild i dessa sammanhang.

Jag hoppas min tidigare anmälan via Facebook räknas, dagen är numera inskriven i kalendern och därmed spikad. Ja, det är sant, nu 14 år efter alla andra så bestämde jag mig äntligen och skapade ett Facebook konto i våras.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: