Byggahus.se

Välja tjänsteleverantör till fiberanslutning

1k läst  30 svar

1. hsd
    Medlem · Nivå 12
    Jag hade valt Bahnhof, utan tvekan
    Boxer har jag bara dålig erfarenhet av, obefintlig support (det kanske blir bättre när tele2 har integrerat samman boxer tele2 Comhem färdigt)

• Laddar…
  2. harry73
    Allvetare · Nivå 22
    Känner inte igen dina problem med bredband2.
    De gånger jag behövde få kontakt med dom gick det hur bra som helst.
    En gång var när jag fick låg upp hastighet. Det berodde på ip onlys nät som var under uppbyggnad då. Numera får jag alltid 100/100
    Andra gången var när ip only hade en stor störning i södra sverige. Man skulle tro att kundtjänsten då lätt blir överbelastad, men så var inte fallet.

3. Schwen92
    Renoverare · Nivå 4
    Kan kanske vara olika beroende på vart man bor, har idag stadsfiber via Gavlenet som fiber leverantör i Gävle. :)

4. Alfredo
    Besserwisser · Nivå 17
    Tack för synpunkter så här långt! Fortsätt gärna med flera.

Lutar nog åt Bahnhof. Supporten har skapliga öppettider, hört mest gott om dom och jag gillar hur de profilerat sig "integritetsmässigt".

5. mexitegel
    Allvetare · Nivå 22
    Glömde säga att de levererar 25% överkapacitet också, så jag har i realiteten 125/125. Vet inte om det gälller generellt, men jag är nöjd :)

6. X
    Medlem Nivå 8
    Jag har personligen svårt för Bahnhofs sätt att marknadsföra sig på, så jag hade inte valt dom av den anledningen.
    Ur ett tekniskt perspektiv råder jag dig att beställa antingen Bahnhof eller Bredband 2, de har närvaro närmast dig (med största sannolikhet) och måste inte skicka trafiken till Stockholm för att sen skicka tillbaka den till slutdestination.

Sen är ju stadsnät ett jävla skit, det skulle byggts på lager ett istället för lager 2. Men det är ju inget som slutanvändaren förstår när det blir problem.

• Laddar…
  7. Filip94
    Husägare Nivå 4
    Vad är det du inte tycker om med Bahnhofs marknadsföring ?

Att de marknadsför att de värnar din intigritet ?

8. X
    Medlem Nivå 8
    Dels gillar jag inte Jons personlighet och hur han framhäver sig, han är smått galen.
    Sen har jag svårt för hur de framställer sitt nät och sina tjänster, när jag vet hur det ligger till i verkligheten.
    Det är väl först nu med deras nya optiska plattform (Adva) och deras ASR9k (RSP880 bla) som de teoretiskt kan leva upp till deras marknadsföring.

Sen finns det andra anledningar som gör att jag helt enkelt inte tycker de är en riktigt seriös leverantör, men det har egentligen inte med deras internetanslutningar att göra, som generellt är en best effort tjänst.

Kan du förklara för mig vad det är du uppskattar med deras värnande om integritet?

9. J
    Medlem · Nivå 10
    Lite som när man ber om hundralappar i växel och får nävar med tiokronor tillbaka haha :D

10. G
    Medlem Nivå 1
    Samma här, har oerhört svårt för Jon. Både han och vice VD ska vara helt hysteriska båda två. Har vänner som arbetar där och det är inte är toppen. Vice VD och Jon är skrikiga och kan tappa det, när som helst, på vem som helst i personalen. Därför är Bahnhof inte en favorit. Skiter i deras 'integritet', när individen och personalen betyder noll.

11. harry73
    Allvetare · Nivå 22
    Var själv sugen på Bahnhof men frun la in ett veto pga VD:n. Så det blev bredband2

12. X
    Medlem Nivå 8
    Vi har upphandlat Bredband2 i vår brf, så vi kör 100/100 från dom för 80:-/mån. Jag är nöjd med deras tjänst.

13. A
    Medlem · Nivå 6
    Det gör det inte, har haft Bahnhof i åratal och aldrig kommit upp i den hastighet jag betalat för. I långa perioder så dålig fart att jag fick kompensation för det.

14. V
    Medlem Nivå 1
    Hade open fiber tidigare med Telia som IP, fungerade fantastiskt bra även om de kanske inte var billigast. Men så visade det sig att jag kunde få Bahnhofs villafiber istället (då lämnar man open fiber) och fick då 10Gbps/10Gbps för 498kr/månad. Samma pris som Telia med 250/250 :) Valet var ganska enkelt!

Kan vara något att kolla upp.

(Nu kan jag ju inte utnyttja den enorma hastigheten då jag inte har en router som klarar så höga hastigheter men för framtiden så. Väl noterbart är att det då i praktiken blir 1Gpbs för min del och det skulle ha kostat multum i open fiber-nätet!)

• Laddar…
  15. V
    Medlem Nivå 1
    Känns som ett konstigt kriterium att ha för att välja bredbandstjänst... :thinking::rofl:

• Laddar…