Byggahus.se

Välja internet-leverantör

1. G
    Medlem · 9 inlägg

Gugge

Medlem

Titta här, välj å vraka...
    http://internetworld.idg.se/tjanster/bredband/
    //G

2. MathiasS
    Medlem · Stockholm · 28 759 inlägg

MathiasS

Medlem

Re: Välja internet-leverantör

Just nu anser jag att Bredbandsbolaget levererar det bästa bredbandet.

ADSL-tjänsten ger så bra prestanda som tekniken tillåter och man slipper omvägen via Felia/Skanova eftersom B2 har egen utrustning i telestationerna och egen fiber till dessa. B2 har koll på vad dom gör. Om kundtjänst och support är viktigt kan nämnas att B2 vunnit pris för detta ett par år i rad.

Telia går bort pga låg prestanda, dålig kvalitet och höga priser.

Tiscali är en liten operatör som jag inte ser något skäl att välja just pga att andra är större och "stabilare".

Alternativet till B2 är Bostream som jag ser det.

Den största nackdelen med B2 just nu är att leveranstiden för en ADSLanslutning är upp till 3 månader. Trist....

3. M
    Medlem · 93 inlägg

mr_pettersson

Medlem

Men som MathiasS skriver så går alla utom bredbandsbolaget via Skanovas nät och jag ser inte att det skulle skilja på kvalitet eller hastighet mellan de olika. Jag kör Telia för man får hyfsat bra pris genom villaägarnas riksförbund. Jag har haft avbrott endast ett par gånger och då någon timme och hastigheten är vad man kan vänta.
    Jag skulle välja Brebandsbolaget om det finns tillgängligt hos dig annars skulle jag gå på Bostreams Scream eller så.

4. N
    Medlem · 542 inlägg

Nybyggare

Medlem

Eftersom du bor i Stockholm finns det väl stor chans att du har möjlighet att kan få vdsl från bredbandsbolaget. Upp till 10 mbit i vanliga telefonjacket, som sagts erbjuder även Bostream detta.

Hade tidigare ComHem i radhuset och hoppade på vdsl från BBB i så snart det var möjligt i nya huset och är mycket nöjd. Avstånd från station och kvaliteten på linorna avgör vilken hastighet du får, själv hamnade vi på 8/1 mbit d.v.s. 8 mbit nedladddning och 1 mbit uppladdning.

5. KarlXII
    Medlem · 3 348 inlägg

KarlXII

Medlem

Välkommen i klubben... :-/

6. KarlXII
    Medlem · 3 348 inlägg

KarlXII

Medlem

Telia kör inte ens ISDN i den här förbannade djungelstationen....

7. P
    Medlem · 148 inlägg

PA

Medlem

Kan bara konstatera att jag är nöjd med Tiscali. Månadskostnaden är 39 kronor högre än vad lägstapris jag fann vid den tiden vi tecknade men å andra sida betalade vi 1 spänn i anslutning och modemkostnad.

8. C
    Medlem · 55 inlägg

cnyb

Medlem

Välkommen till Stockholm... här bygger vi ut sist kan man tro ibland...

9. J
    Medlem · 71 inlägg

JRG

Medlem

Vill bara meddelat att var glada att ni kan välja och vraka bland operatörer. Där jag bor vill ingen bygga ut, trots att man bor i Upplands mest expansiva område. Så man får sitta med ett 56k modem, trist.

10. KarlXII
    Medlem · 3 348 inlägg

KarlXII

Medlem

Välkommen i klubben. >:(

11. M
    Medlem · 19 inlägg

Marthin

Medlem

Glöm inte av alternativet med internet via satelit. Inget alternativ till ADSL eller dylikt men ett gott "komplement" till modemet.

/Marthin

12. J
    Medlem · 71 inlägg

JRG

Medlem

sRe: Välja internet-leverantör

Jovisst, med det är oaccetabelt dyrt, sen så måste man vara uppkopplad via vanliga modemet uppströms. Ochså blir det riktigt långa sega ping tider.

13. Sweli
    Medlem · Stockholm · 2 227 inlägg

Sweli

Medlem

I det gamla huset hade jag Bostream Xtream, det var väldigt prisvärt och fungerade jätte bra 2.5 downstream 0,7 upstream

Nu när vi flyttade till nya huset uppgraderade jag till Scream som är både billigare och SNABBARE!

Jag kan varmt rekommendera de.

www.bostream.com

14. R
    Medlem · Skåne · 130 inlägg

rich710

Medlem

Jättenyfiken?? har du redan fått Scream levererat?
    Jag ahr hört att det var försenat pga strul med modemen från Alcatel...

15. M
    Medlem · 93 inlägg

mr_pettersson

Medlem

Jag körde Telia 0,5mbit tidigare men ett samtal till Telia och 4 timmar senare hade jag 8mbit hem! (Dock 1mbit upp).
    Hur bra som helst när man laddar saker från nätet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.