Gillar det långsträckta furutaket. Tur att jag själv har ett sånt och att tidigare ägare inte (orkat) måla det vitt :)

Vi har också sådant tak i gran och vi blev nästan dummförklarade av mäklaren när vi sa att vi skulle behålla det som det är.

Folk är bra tråkiga va, vitt vitt vitt! :x

B
Mycket vacker villa! Stort grattis till den som köper :)

Normalt sett hatar jag furutak och furupaneler, men här passar det faktiskt. Hoppas att den som köper har vett att bevara huset som det är och inte blåsa ut hela insidan för att göra det nytt och fräscht!

Det är sällan jag tycker saker ska K-märkas men det här var ett sånt fall.
Jag hoppas att den nye ägaren förstår att huset på sikt kommer att ha ett större värde i varsamt renoverat original.

Fint, ett hus med karaktär.
"I vardagsrummet finns ett atrium som utmärker sig. "
Intressant, men hittar tyvärr inga bilder varken här eller hos mäklaren...

Yep, men var finns atrium i vardagsrummet?

Robert Kooijman skrev:
Yep, men var finns atrium i vardagsrummet?
På första bilden, det är trädgården utanför som kallas för det. Antagligen för att taket går ut långt och har ljusinsläpp? Märklig benämning dock.

Hmm, på första bilden ser man också något 'grönt' inne bakom dörrarna. Då undrar man om det finns båda en atriumgård ute och ett atrium inne... Hur som helst, bra att ha grönskan så nära.

M
Ett helt fantastiskt hus. Barsöe och Wibroe i högform.

Riktigt, riktigt bra. Får verkligeligen hoppas att det hamnar i händer som har förstånd att bevara och vårda.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.