Väggbeklädnad snickarbod/garage

4k läst  3 svar

1. W
    Medlem Nivå 9
    Hejsan! Håller på att färdigställe mitt garage som jag nu konverterat till snickeri.
    Jag har OSB + gips på väggarna och funderar nu på om jag skall enbart måla direkt på
    gipset eller om jag skall lima glasfiberväv.
    Ibland stöter man ju till med hörn på plywoodskiva eller planka på väggen.
    Vad rekommenderar ni? Räcker det med färg eller blir det starkare och stryktåligare med glasfiberväv?

2. T
    Medlem Nivå 1
    jag skulle nog rekommendera glasfiberväv, precis som du säger så är det ju lätt att stöta till och gipsskivorna är ju inte direkt stryktåliga. Glasfiberväv kan man köpa riktigt billigt på byggmax (ekonomi) och går mycket enkelt att sätta upp, går fort eftersom de är 1 meter bred

3. B
    Medlem Nivå 7

Min fundering

Jag har vart inne på att sätta nakna skivor som målas fast utan att spackla skarvarna så man kan byta skivor enkelt när dom ser för jävliga ut.

Fast det kasnke ger ett rörigt intryck med alla skruvskallar?

4. T
    Medlem Nivå 1
    ja det är ju ett alternativ... men ser ju lite halvfärdigt ut när inte skruvarna är spacklade. Då kanske det nästan ser bättre ut att inte alls mål. Då är det ju i alla fall ingen som kan tro att du är dålig på att spackla ;D

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: