Hej, Behöver ta reda på vad är det för material in min köks väggar då det går inte att skruva eller spika något i det alls.

Så när jag köpte min lägenhet målade jag om det. I köks väggar blev jag överraskad.
Otroligt porös och svag material som lässnar lätt. Ser ut som betong men det är inte alls starkt! Alltså två av väggar i min kök verkar vara från det material.

Hålen ni ser, har varit en gammal gardins hållare med stora skruvar som jag blev tvungen att dra ut och blev så. Den lilla träbiten hittade jag också där inne, verkar som en lösning för att hålla saker på plats. Byggnaden är gammal från 50/60 tal. Nu har jag spacklat på den och målad. Och nu efter två år vill jag stor renovera.

Vill veta om det är något som borde rivas ner och bytas helt och hållet? Blir det besvärligt projekt?

Jag har inga kunskap inom bygg så ber om ursäkt om använde fel ord!
Blir tacksam om någon kan hjälpa mig.

• Hål i köksvägg med svag, porös material och stora skruvhål där en gammal gardin hållare suttit, nära fönsterkarm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Hus kan vara byggda på olika sätt och om det inte är betong men ser ut som det kan det vara puts på betong eller någon sorts lättbetong. Eftersom det gäller en lägenhet kan det vara bra att fråga någon i styrelsen eller några grannar, ett bra tillfälle att lära känna sina grannar lite.

• Gilla
Marjan AkhbariAzad
  • Laddar…
MrJay
Tegel

BirgitS BirgitS skrev:
Hus kan vara byggda på olika sätt och om det inte är betong men ser ut som det kan det vara puts på betong eller någon sorts lättbetong. Eftersom det gäller en lägenhet kan det vara bra att fråga någon i styrelsen eller några grannar, ett bra tillfälle att lära känna sina grannar lite.
Tack för svar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.