Byggahus.se

väger ä-hus spikarna?

1. P
    Medlem Nivå 4
    Har en granne som är (partisk så klart) säljare för st Annahus som hon predikar för... klankade ner på Ä.hus igår när min sambo pratade med henne om huset... sa att dom väger spikarna för att behöva använda så LITE dom bara kan för att huset ska hålla ihop!

2. D
    Medlem Nivå 9

Re: väger ä-hus spikarna?

Kan tänka mig att de väger spikarna för att det är ett enkelt sätt att ta reda på hur många de är.

mvh
    David

3. K
    Medlem Nivå 3

Dom väger säkert för att det är lättast som sagt, trots det fick vi typ fyra oöppnade stora lådor kvar så jättenoga e dom nog inte.

4. G
    Medlem Nivå 4

..."så lite dom bara kan för att huset skall hålla ihop"
    Enligt min mening så skulle man väl knappt få en spik över då?!

Vi har både flera stora kartonger och flera småkartonger, även öppnade kartonger kvar...

/Maria

5. C
    Medlem Nivå 2

Vi fick också jättemycke spik över, så det var verkligen inte dåligt tilltaget.  :)
    Plus att husmontörena tog några lådor !? Deras dricks kanske :)
    / Dick och Christina

6. Benny_o_Lina
    Medlem Nivå 8

Hehehe.. Ja lite ska dom kanske ha..
    Återstår och se om de blir över till oss sen  ;D

(användes mest spikpistoler idag iallafall)

7. S
    Medlem Nivå 6

fick säkert 12-15 kg olika spik över.. räckte till halva övervåningen sen...
    vet att i vårt fall, tex: pistolspikades alla läktor på taket.. dom bandspiken hade byggarna med själva.. , gick fortare på det sättet.. känns mest som smutskastning av grannen.. välj själva.. ;) skulle montörerna "plocka" spik av din beställning så är det den enda anledningen att dom kört me bandspik istället.. inget "snåleri"..