Byggahus.se

Vad väntar oss bilister?

1. D
    Medlem · M · 3 695 inlägg

djac

Medlem
    Jag är ändå övertygad om att det hade varit ett helt annat ljud i skällan, folk har gått på vatten för att få tanka miljöbränsle, när det var billigare än bensin, det har gaskonverterats bilar osv. Alla lösningar har sin karakteristik såklart, dock har el ovanligt få nackdelar och ovanligt få fördelar och precis som med de andra finns det såklart applikationsområden där det inte passar och andra där det är så överlägset att man kan tala om en silverkula, det sistnämnda råkar vara fallet för nästan alla bilägare. Men det är ok och normalt, det finns ändå inte kapacitet att byta all bilar på en gång, jag tycker mer det är intressant och lite småroligt att se hur kurvan återigen följs, hur vissa håller sig krampaktigt i kanten lite längre än de andra, innan de vågar simma ut på det mörka i bassängen.

2. R
    Medlem · 3 678 inlägg
    Jo cruisingen fick massiv kritik pga oljud. Jag körde lite själv tidigt på dagen, sen stack vi hem för att vi har en 3 åring och han orkar inte vara uppe så länge.

De som gnäller lite patetiskt får ju hålla på med sin hobby? Men de kan ju acceptera en tradition som funnits i rätt många år.

3. R
    Medlem · 3 678 inlägg
    sist jag smällde något var jag inte myndig. Tycker det är slöseri med pengar. Men de som vill fyra av lite på nyår skall absolut kunna göra det. Men de kunde hållt sig till tiderna som kommunerna avgett, varken tidigare eller senare.

4. S
    Medlem · Östergötland · 1 555 inlägg

Styrman_jansson

Medlem
    Skillnaden med miljöbränslen är att de till stor del behållt fördel med orginalbränslena. D.v.s. du har fortfarande bra räckvidd ( något mindre med etanol men fortfarande mer än många elbilar) som även bibehålles vid kyla och som går att tanka på de flesta ställen på bara några minuter.

Tro mig, elbilens fördelar är inte att förakta, jag kör ju en. Men man ska inte förringa nackdelarna heller.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.