Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Vad tror ni om denna färgspruta från Ryobi?

1. D
    Medlem · Stockholm · 619 inlägg

DarrenB

Medlem
  2. S
    Medlem · 61 inlägg

svemark

Medlem
    Jag har haft en Bosch, enklaste modellen och använder nu en Wagner, båda billigare än ryobin, men med sladd.
    Båda har fungerat bra. Har sprutmålat staket och många stolar. När man väl lärt sig så funkar de bra, blir jämt och fint. Har bara använt vattenbaserade färger.
    Köpte min Wagner på amazon.de Billigare än i Sverige och 2 dagars leveranstid.

3. D
    Medlem · Stockholm · 619 inlägg

DarrenB

Medlem
    Vilken Wagner kör du med? När du skriver jämnt och fint, menar du att du slipper penseldragen eller får du apelsinhud istället? Späder du målarfärgen med vatten?

Hade köpt en Wagner på Bauhaus men lämnade tillbaka den då jag läste hur svårt det var att få bra resultat med den.
    Har en Bosch sedan tidigare med separat motor och sladd men tycker det blev dåligt resultat samt otympligt.
    Batteridrivet känns ju smidigast därav Ryobin.

Vad finns för andra alterniv för att måla möbler, lister mm. Är egentligen mest intresserad av att få en så jämn och fin yta som möjligt och inte att jag ska kunna måla stora ytor snabbt. Penslar och jag går inte ihop.

4. P
    Medlem · Örebro · 43 inlägg

Patrik829

Medlem
    Jag köpte en ryobi p620 för ett tag sedan. Har målat ett par släta innerdörrar med den och lite snickerier i samband med rust i ett rum. Det är lite bök med att få rätt spädning på färgen tycker jag, lr så är det min teknik det var fel på. Iallafall vad gäller dörrarna. Men efter ett par försök så vart det hyfsat.
    Men jag tycker den "spottar" en del. Jag lyckas iallafall inte få nån superfinish med den men det är väll en övningssak!
    Annars så tycker jag den är otroligt smidig!
    Dammar en del dock!

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.