4 725 läst · 17 svar
5k läst
17 svar
Vad tror ni att de här fönsterbänkarna är gjorda av för material? Kanske sten eller eternit?
Intressant! Det finns tyvärr inga sådana tecken på mina fönsterbänkar vad jag kan se, och har inte för avsikt att byta ut dem.T TheGame skrev:
Det verkar som att den vita bubbliga undersidan på mina fönsterbänkar är någon form av tapet. Det verkar inte som att mina fönsterbänkar har den bubbliga strukturen på undersidan, utan att de har precis samma släta struktur på undersidan som de har på ovansidan. På en av bänkarna är nämligen lite av undersidans tapet borta, och där syns en slät bänkyta. Är det här något som talar för att det inte är eternitbänkar?
Vad jag förstår det som gjöt man nämligen eternitbänkar, och när de gjutits fick de en annorlunda struktur på undersidan än vad de hade på ovansidan. Så om fönsterbänkarna har samma släta struktur på undersidan som de har på ovansidan, betyder det då att fönsterbänkarna inte är gjutna, och alltså inte gjorda av eternit (asbestcement)?
Vad jag förstår det som gjöt man nämligen eternitbänkar, och när de gjutits fick de en annorlunda struktur på undersidan än vad de hade på ovansidan. Så om fönsterbänkarna har samma släta struktur på undersidan som de har på ovansidan, betyder det då att fönsterbänkarna inte är gjutna, och alltså inte gjorda av eternit (asbestcement)?
Liknande trådar
-
Vad tror ni om priserna för att bygga nytt?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Vad tror ni om en toalett i tvättstugan, i källaren?
Tvättstuga -
Vad tror ni pågått här? Rev isolering på vind, hittade grått damm..
Tak & Vind -
Eternitrör i kök värt att ta bort?
Ventilation -
Vad Tror Ni Denna Renovering Av 3 Våtrum Kan Komma Att Kosta?
Badrum