433 läst · 5 svar
433 läst
5 svar
Vad tänka på vid rivning av skjutdörr?
Hej,
Ska riva en skjutdörr i kassett i en ny lägenhet och sätta igen den så att det blir en hel innervägg istället, vad bör jag tänka på?
Behöver jag riva ut hela kassetten eller räcker det med att sätta igen dörrhålet?
Ska riva en skjutdörr i kassett i en ny lägenhet och sätta igen den så att det blir en hel innervägg istället, vad bör jag tänka på?
Behöver jag riva ut hela kassetten eller räcker det med att sätta igen dörrhålet?
Du kan göra "vilket som" men om du inte tar ut kassetten och ersätter med isolering kan det bli väldigt lyhört, lite risk att det blir som en resonanslåda också..
Så det beror på vad det är mellan för typ av rum, kan du leva med lyhört och resonanslåda så hade jag lämnat kassetten (kanske tom med dörren inskjuten i)
Så det beror på vad det är mellan för typ av rum, kan du leva med lyhört och resonanslåda så hade jag lämnat kassetten (kanske tom med dörren inskjuten i)
Tack för svar!Violina skrev:Du kan göra "vilket som" men om du inte tar ut kassetten och ersätter med isolering kan det bli väldigt lyhört, lite risk att det blir som en resonanslåda också..
Det är en dörr som går mellan sovrum och vardagsrum (finns en vanlig dörr mellan sovrum och hall). Jag tänkte att det möjligen går att trycka in isolering i kassetten efter att man hakat av dörren? Dörren är i modern tappning från 2016-2017.
Ja, det skulle man nog kunna göra..R Raspou skrev:
Blir betydligt mindre jobb än att ta bort den, och jag tänker att det säkert är fördelaktigt vid framtida försäljning om det går att återställa..
Är det många sovrum i boendet, och isåfall, vem är det som ska ha sovrummet? För det blir ju också lite avgörande för hur man väljer att göra
Redigerat: