Öppnade upp och kollade under ett fritidshus där en tillbyggnad av själva huvudbyggnaden utförts i två etapper. Ena delen är en oisolerad del med separat ingång från sidan av huset. Det som förvånar mig är valet av trä som variant till plintar under huset. Känns aningen osäkert.
Vad säger ni som är kunniga om detta val av konstruktion och vad kan man göra för att om möjligt förbättra detta ?
Vad säger ni som är kunniga om detta val av konstruktion och vad kan man göra för att om möjligt förbättra detta ?
Ser ut som en sommarstugelösning, man tar vad man har.
Är det torrt så funkar det men utsätts det för fukt så kommer det inte hålla i all framtid.
I nuläget behöver man inte förbättra nånting men skulle nån av "plintarna" börja ge med sig så får man ersätta med en ny plint. En färdiggjuten plint med justerbar plintsko om man får in en sån.
Är det torrt så funkar det men utsätts det för fukt så kommer det inte hålla i all framtid.
I nuläget behöver man inte förbättra nånting men skulle nån av "plintarna" börja ge med sig så får man ersätta med en ny plint. En färdiggjuten plint med justerbar plintsko om man får in en sån.
Inte för att jag ser mig själv som "kunnig" men detta tycker jag inte ser något vidare ut. Är nog bara en tidsfråga innan något ruttnar med massa problem som följd. Massa skräp och bråte i krypgrunden är dessutom inte alls bra. Ser även ut som det börjar mögla. Jag skulle personligen åtgärda detta snarast.
Klicka här för att svara