Ska göra en uppfräschning utav badrummet och bara byta all inredning. Ska sätta upp ett nytt spegelskåp som väger 11.5 kg.

Har ingen aning var reglar är, vet inte ens om det kommer gå att sätta i reglar öht. Tror inte dagens skåp sitter uppe med hjälp av reglar då det är 54 cm mellan skruvarna.

Det är våtrumstapet med iallafall gipsskiva bakom. Om det finns något mer vet jag inte.

Vad sätter jag upp skåpet med så att inte hela väggen slits ner? Har inte direkt råd att göra om hela badrummet.

T
Om du inte vet var reglarna är så kan du ju använda vanlig skivexpander:

9676465143838.jpg

T tank77 skrev:
Om du inte vet var reglarna är så kan du ju använda vanlig skivexpander:

[bild]
Tack och det borde räcka utan att allt far ner?

Ska även sätta upp nytt handfat med en mindre möbel under. Avloppet är i golvet. Ska jag använda samma plugg även till det? eller behövs det rejälare grejjer?

BirgitS
K katten12 skrev:
Tror inte dagens skåp sitter uppe med hjälp av reglar då det är 54 cm mellan skruvarna.
Det kanske sitter i en kortling, dvs. en vågrätt liten regel.

K katten12 skrev:
Ska även sätta upp nytt handfat med en mindre möbel under. Avloppet är i golvet. Ska jag använda samma plugg även till det? eller behövs det rejälare grejjer?
Går det inte att sätta på samma höjd som befintligt handfat så att det går att utnyttja samma kortling eller träskiva som det sitter i?
Det sitter ju inte i bara gips i alla fall.

BirgitS BirgitS skrev:
Det kanske sitter i en kortling, dvs. en vågrätt liten regel.

Går det inte att sätta på samma höjd som befintligt handfat så att det går att utnyttja samma kortling eller träskiva som det sitter i?
Det sitter ju inte i bara gips i alla fall.
Som sagt ingen aning vad dagens spegelskåp sitter i. Och just spegelskåpet är så annorlunda i mått mot det som sitter uppe så det hamnar annorlunda.

Handfatet är i samma höjd. Kan dock vara annan bredd på det. Men om det är samma bredd ska man återanvända hålen då? Och vad sätter man i dessa isåfall?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.