408 läst ·
3 svar
408 läst
3 svar
Vad säger man?
Hej
Kan jag lägga klinkel direkt på mattan I tvättstugan eller måste jag ta upp mattan? Om det går lägga på mattan måste jag lyfta upp brunnen? Om jag gör själv ska man ha kontakt med försäkringsbolagen vad säger de? Jag ber om ursäkt ska göra förtsa gången därför många frågor🤔
Mvh från en nybörjare
Kan jag lägga klinkel direkt på mattan I tvättstugan eller måste jag ta upp mattan? Om det går lägga på mattan måste jag lyfta upp brunnen? Om jag gör själv ska man ha kontakt med försäkringsbolagen vad säger de? Jag ber om ursäkt ska göra förtsa gången därför många frågor🤔
Mvh från en nybörjare
Redigerat:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 172 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 172 inlägg
Hur gammal är mattan i tvättstugan?
Det finns en risk för att mattan täthet försämras av det fix som man använder till klinker. Om mattan redan är mer än 20 år så kanske det inte spelar någon roll eftersom risken är rätt stor att den snart är otät i alla fall, och ersättningen vid en vattenskada är liten och ingen alls.
Det finns en risk för att mattan täthet försämras av det fix som man använder till klinker. Om mattan redan är mer än 20 år så kanske det inte spelar någon roll eftersom risken är rätt stor att den snart är otät i alla fall, och ersättningen vid en vattenskada är liten och ingen alls.
Huset är bygd 1980 så jag antar att mattan är lika mycket gammalBirgitS skrev:
Hur gammal är mattan i tvättstugan?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 172 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 172 inlägg
Då har mattan sen länge uppnått sin tekniska livslängd och kanske redan är otät. Om det blir en vattenskada kan man inte räkna med att få någon ersättning från försäkringsbolaget. Om det är något som du accepterar kan du göra vad du vill, för försäkringsbolaget bryr sig inte längre.
Om du i stället vill ha en tvättstuga som räknas som nyrenoverad och som du kan få ersättning för så behöver du följa samtliga branschregler som är relevanta, vilka kommer från de här organisationerna:
BKR: Klinker
GVK: Våtrumsmatta
Säker vatten: Vatten och avlopp
Om du i stället vill ha en tvättstuga som räknas som nyrenoverad och som du kan få ersättning för så behöver du följa samtliga branschregler som är relevanta, vilka kommer från de här organisationerna:
BKR: Klinker
GVK: Våtrumsmatta
Säker vatten: Vatten och avlopp
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad säger juridiken kring tomtgränser i detta fall?
Juridik -
Vad säger ni som har kunskap om batterier??
Solceller, Solfångare, Solenergi -
hur gör jag ang mäklarbilder när jag säger mäklaren "nu tar vi paus"?
Juridik -
Vad säger ByggAMA om underlagspapp?
Tak & Vind -
Dagvatten går felaktigt säger kommunen
Vatten & Avlopp