Hej!

Vi har lagt ett golvvärme med LKs Heatfloor 22 med spårade skivor. Ovanpå detta ska vi lägga Bjelins 11mm fiskbensparkett i härdat trä. Både LK och Bjelin rekommenderar ett mellangolv mellan LKs golvvärme och det golv vi ska lägga. Som mellangolv har vi valt bara 6mm MDF med not/spont lagt flytande som Bjelin rekommenderat. LK ville att vi skulle köra 12mm rotgolv, men vi kan av olika anledningar inte köra så tjockt. Därav kompromissar vi på denna punkt.

Nu till min fråga:
Ska jag lägga något mellan LKs Heatfloor 22 och mellangolvet i 6mm MDF? Min tanke var en något stummare papp bara för att ta bort eventuellt ljud från plåtarna och de små ojämnheter de ger. Skulle vanlig grålumppapp vara en bra lösning här (den jag kollade på kändes rätt stum)?

Sen ovanpå mellangolvet tänkte jag lägga en bättre foam med ångspärr innan fiskbensparketten läggs på.

Tar tacksamt emot förslag på vad vi bör lägga mellan.

Hej,
Undrar hur du gjorde? Vi skall också lägga in ett Bjelin golv på 11mm på LKs Heatfloor22 och har också blivit rekomenderade ett mellangolv om t.ex. 6mm. Vilket MDF fabrikat valde ni och hur gjorde ni med lumppapp samt foam? En golvfirma har sagt att att en grålumppapp ovan mellangolvet skall vara tillräckligt. Dvs, ingen golvfoam med ångspärr. Bjälklaget består av lättbetongskivor på torpargrund.
Tacksam för tips hur ni gjorde och om det blev bra.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.