Byggahus.se

Vad kostar luftvattenvärmepump - och hur lönsamt?

1. useless
    Självbyggare · Nivå 23
    Ok. Vilka split-aggregat installerades för 10 år sen?
    Vakuumsugningen är inte så avancerat, men tyvärr har branschens lobby lyckats göra det olagligt för gemene man.

2. S
    Medlem Nivå 13
    Atria har glokolblandning som går till ute delen en lite egen konstruktion. Jag bedömmer inte vad som är bäst bara vad som är vanligast men du dömde just ut en stor del av Sveriges luft vatten innehavare samt tillverkare. Vilken agenda har jag ?

3. S
    Medlem Nivå 13
    Vilka anser du vara större tillverkare och räknar du i världen eller större i Sverige tex Daikin är stor i världen men inte på villa sidan i Sverige.

4. P
    Medlem Nivå 5
    ja det är säkert en jättebra lösning för just Tyskland, kanske även Skåne.
    så hur långt strömavbrott klarar denna isolering i -20

jobbigt om något går snett när man är bortrest, det är ju inte alls vanligt att Svenskar åker till Thailand på vintern

• Laddar…
  5. AndersPS
    Renoverare Nivå 17
    När jag tog in offerter från 11 installatörer var det ingen av dem som föreslog en split-lösning.

• Laddar…
  6. S
    Medlem Nivå 13
    Inte så konstigt dels är dom inte lika vanliga och sen får dom inte installeras av vem som helst utan firman måste ha kyl cert och det har inte så många vanliga vvs firmor.

• Laddar…
  7. AndersPS
    Renoverare Nivå 17
    Jag bara säger hur verkligheten såg ut för mig, med tanke på diskussionen i tråden.