1 974 läst · 30 svar
2k läst
30 svar
Vad kan man använda för att komma upp 6mm innan golvläggning?
Sida 1 av 3
Hej, jag ska lägga helt vanligt trägolv, klickvariant, men har underlag i flera nivåer och behöver bygga upp för att jämna ut. Vad använder man för att komma upp 6 mm?
Kork? Spån? Papp?
Kork? Spån? Papp?
Jag har använt 6mm renoveringsgips och det har absolut inte varit för mjukt. Funkade kanon men Däremot så gjorde jag misstaget att lägga två skivor brevid varandra utan att skära bort spackel kanten. Den lilla lilla fördjupningen märktes när man gick på golvet.
Normalt ska man ju använda golvgips under golv, så det är väl en rimlig invändning att inte använda renoveringsgips. Masonit verkar vara ett bättre alternativ här, det fanns ju dessutom en produkt speciellt avsedd för just detta.
Jag gissar dock att det ska till rätt stora punktbelastningar innan gipsen ger upp om man har ett vanligt klickgolv ovanpå, men varför chansa.
Jag gissar dock att det ska till rätt stora punktbelastningar innan gipsen ger upp om man har ett vanligt klickgolv ovanpå, men varför chansa.
Renoveringsgips är snarare hårdare än andra typer av skivor. Det är definitivt inte något som är mjukt.