Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Vad kan det här vara ser ut som det kommer uppe i från och även i köket

1. 6
    Medlem · 11 inlägg

666 ej

Medlem
    Huset är byggt 1947 och det finns olika färger mellan kaklet som svart grönt och även hål alltså fogarna har lossnat när detta gjordes vet jag ej

2. ådal
    Renoverare · Göteborg · 605 inlägg

ådal

Renoverare
    Kan du inte lägga ner 1-2 minuter med att formulera dig lite bättre. Vad är det du menar?

• Laddar…
  3. T
    Medlem · Sö · 2 929 inlägg

TheGame

Medlem
    Läckage i taket på rummet.
    Vad är det ovanför?

4. SågspånPappspikEternit
    Husägare · Småländska höglandet · 1 613 inlägg

SågspånPappspikEternit

Husägare
    ...och eftersom vi ändå är i Miljö & hälsa, så finns risk att kakelfixet innehåller asbest. Bra att veta om ni tänker börja riva!

• Laddar…
  5. 6
    Medlem · 11 inlägg

666 ej

Medlem
    Svårt att se kanske men man ser väldigt tydligt att det är fukt bakom eftersom byggnaden byggdes 1947 och jag har förstått att då hade man inte någon fuktspärr när man satte in kakel i badrummen på den tiden men med in kaklad badkar bara det säger att en renovering behöver göras,

6. T
    Medlem · Sö · 2 929 inlägg

TheGame

Medlem
    Kontakta hyresvärden

7. 6
    Medlem · 11 inlägg

666 ej

Medlem
    Har gjort men förnekar det mesta , 36 hål i själva kakelfogarna kanske lite mera och ingen fixering bakom kakel under badkaret som är inbyggt så har det pendlat på men vid golv ungefär 20cm och mycket slarvigt gjort måste jag själv säga,men det var så man gjorde snabb jobb för.

8. SågspånPappspikEternit
    Husägare · Småländska höglandet · 1 613 inlägg

SågspånPappspikEternit

Husägare
    Där är ju ett tätskikt efter den tidens standard - bitumen (eller motsvarande asfalts-klet).

9. useless
    Lök. · Gävleborg · 25 903 inlägg
    Kakelfogarna har inget med eventuell täthet att göra, utan är mest dekoration. Att fogen spricker och lossnar efter några decennier är inget ovanligt. Då får man kratsa ur och foga om.

10. 6
    Medlem · 11 inlägg

666 ej

Medlem
    Det förstår jag helt.men nu är det absolut inget som tätskikt alls bakom kaklet och när det har börjat Lådna å trillar av då är det fax att se till att hyresvärden börjar se över sina lägenheter,sen är det så att sov rummet ligger bakom ett våt ZON 1 området som nu har gjort att det har sipprat in i väggen till sovrummet,en granne ovanför hade tydligen rivit ner tappet lager och hela den väggen hade ingen fin färg det var svartmögel på näst intill hela den sida till sovrummet,enligt min erfarenhet så ska det inte varken vara elr se så illa ut.

11. 6
    Medlem · 11 inlägg

666 ej

Medlem
    Helt rätt men från golv och 20cm Upp ska det apsolut inte vara.man ser där blandaren sitter att det har börjat att buckla ut alltså kaklet

12. D
    Medlem · Södra Skåne · 914 inlägg

Dilato

Medlem
  13. 6
    Medlem · 11 inlägg

666 ej

Medlem
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.