Vi har ett loft med träpanel på väggar och tak, och nu har jag vid ett par tillfällen upptäckt någon form av smul intill väggen precis nedanför glipan mellan två väggpaneler på innerväggen. Är det någon som har sett något liknande eller har någon teori om vad det kan vara?

Jag ser inget särskilt när jag lyser med ficklampa in i springan. Det är horisontellt virke bakom och ser ganska rent ut. På ett ställe är det dock lite större springa mellan de horisontella brädorna. Jag ser inget särskilt vid taket heller.

Om det hade varit fyrfota gnagare skulle det väl finnas bajs nånstans? Kan det vara någon husätande insekt? 😛 Inga myror har synts på loftet (däremot i köket och vardagsrummet men de är ju en trappa ner).

Den här delen av huset är byggd på 50-talet. Panelen är inte nödvändigtvis ”från tiden”, tidigare ägare fram till 1990 har gjort om ytskikten mååånga gånger.

Närbild av vita träpaneler med en större springa mellan dem och smulor på golvet nedanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Glipa mellan två väggpaneler med synligt horisontellt virke bakom, små smulor synliga intill och på ytan av panelen.
Skapa konto
Träpanel på väggar i ett hörn av ett rum med en glipa mellan två paneler och små smulor vid golvet nedanför glipan.
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.