Som rubriken lyder.
Hus från 60-talet. Till synes modernt/vanligt proppskåp med huvudsäkringar på utsidan, med modern elmätare med fjärravläsning, etc.
Undercentralen (inomhus) är en gammal diazedvariant, och vid sidan återfinns nedanstående anordning (se bilder). Plomberad på flertalet ställen, så jag antar att den tillhör nätägaren. Kan inte säga huruvida den sitter mellan skåpet på utsidan och diazedcentralen eller ej.
Vad gör denna? Varför är en av de tre strömställarna (?) märkta 40A/415V i annat läge än övriga? Vad gör en "ripple control receiver"? Etc. Tacksam för input
//AHB
Hus från 60-talet. Till synes modernt/vanligt proppskåp med huvudsäkringar på utsidan, med modern elmätare med fjärravläsning, etc.
Undercentralen (inomhus) är en gammal diazedvariant, och vid sidan återfinns nedanstående anordning (se bilder). Plomberad på flertalet ställen, så jag antar att den tillhör nätägaren. Kan inte säga huruvida den sitter mellan skåpet på utsidan och diazedcentralen eller ej.
Vad gör denna? Varför är en av de tre strömställarna (?) märkta 40A/415V i annat läge än övriga? Vad gör en "ripple control receiver"? Etc. Tacksam för input
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
//AHB
Intressant, och stort tack! Nästa fråga är då om denna låda fortfarande används, eller om denna teknik spelat ut sin roll? Lådan sitter nämligen i vägen för andra planer jag har för just den väggen. Det bästa kanske är att kontakta nätägaren för ytterligare svar på just den frågan.tensiden skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Bergvärmepumpen jobbar men alla element i hela huset är iskalla?
Värmepumpar -
Söker tvättställsblandare med riktig sidodusch för hela kroppen.
Badrum -
Kylfläkt på Electrolux spis går hela tiden, slutar ibland
Vitvaror -
Vad i hela världen är detta? Stenkol?
Isolering -
Vad i hela världen skall detta föreställa?
Värme allmänt