Byggahus.se
  1. Hur mycket el förbrukar du? Jämför med andra

Vad heter er robotklippare?

1. IgelSpikey
    Hobbysnickare · 17 inlägg

IgelSpikey

Hobbysnickare
    Igor heter våran robotklippare. Sambon som hade döpt denna innan vi träffades. Inte luskat i varför den döptes till detta.

• Laddar…
  2. G
    Medlem · Stockholm · 403 inlägg

gunric

Medlem
    Dammsugaren: "Dammråttan Gudrun" (kom inte överens mellan Dammråttan och stormen Gudrun så det blev en mix)
    Klipparen: "Sir Klipp"

3. C
    Medlem · 47 inlägg
    Vi döpte våran sjövattenpump för Trump,’because he really sucks’. Namnet skulle också passa för en (robott-)dammsugare...

4. K
    Jack of all trades · Västra Götalands län · 3 379 inlägg

Kjell_GPremiumikon: Hand

Jack of all trades
    Med risk för dubbelpost (men hittade inget när jag sökte). Efter lite motstånd från min sida blev det en robot för några år sen. Bra jobbat av frugan och hon ledde väl in tankarna på Lilla gubben, så blev det. När vi skaffade en dammsugarrobot fanns det bara ett alternativ - Lilla gumman.
    Helt klart är Lilla gubben mer aktiv men det kan bero på att jag inte lagt nån energi på att få Lilla gumman ”på banan” ;)

• Laddar…
  5. C
    Renoverare · 13 inlägg

Citro

Renoverare
    Förre husägaren hade en robotgräsklippare som va installerad och klar. Eftersom dem va påväg in till lägenhet hade de inte längre något behov av den (uppenbarligen) och donerade den till oss. De verkade inte ha något namn till den så vi beslutade oss att döpa den till ”Tompa” efter förre ägaren.

6. raveper
    Hobbysnickare · västragötaland · 4 350 inlägg

raveper

Hobbysnickare
    Har varken eller men Happy Ending hade tvillingarna gräs och dammsugar robotarna hetat om jag haft några.

7. L
    Medlem · Västra Götaland · 126 inlägg

LinusK

Medlem
    Har ännu inte installerat någon själv, Men brorsans heter Kurt, givetvis efter längden på det klippta gräset ;)

• Laddar…
  8. T
    Medlem · 1 inlägg

TorpBerra

Medlem
    Mr Snoop Dog, eftersom båda gillar gräs.

• Laddar…
  9. D
    Husägare · Kristianstad · 66 inlägg

droidekas

Husägare
  10. V
    Medlem · 8 inlägg

Villa Verde

Medlem
    Min robotgräsklippare heter Håkan. Den är döpt efter min granne som förr om åren gav mig dåligt samvete med sin perfekt klippta gräsmatta medan min ständigt ”vajade för vinden”. Nu när jag har en egen Håkan mår både jag och gräset toppen:rofl:

• Laddar…
  11. tensiden
    Husägare · Sydöstra · 1 581 inlägg

tensiden

Husägare
    I appen heter den bara "Automower" och i dagligt tal "gräsklipparen" eller "roboten".

• Laddar…
  12. K
    Medlem · 4 inlägg

Kcee

Medlem
    Vi har ännu ingen gräsklippar-robot men har en dammsugare som heter Snowball (efter katten i Simpsons, samt att den är vit och rund).

Vår förra, en neato, hette Gary efter Svampbobs jamande snigel. Dock så blev Gary mer och mer förvirrad och plötsligt en dag ville han inte äta. :( Åkte bara runt och jamade, så han fick flytta till en farm på landet. Sorgen är fortfarande nära. Speciellt när Snowball är så effektiv och precis, då saknar man Garys vimsiga upptåg och ständiga konflikter med mattfransar, stolsben och gardiner.

13. K
    Medlem · Skåne · 25 inlägg

Kojaxx

Medlem
    Alltså. Vem bryr sig?

14. F
    Medlem · Stockholm · 1 944 inlägg
    En hel del tycks bry sig. Gå och sprid din negativa attityd någon annanstans. (Eller ännu bättre, låt bli helt.)

15. M
    Medlem · 1 858 inlägg
    Går själv i väntans tider och planerad förlossning är om fyra dagar. :love:
    Längtar efter den nya familjemedlemmen men har inget namn till den ännu.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.