Tuva :D.

Fick mig att inse att jag borde sluta hänga här och montera den nya hjulmotorn och det nya batteriet på gräsapan istället som ska ut på sin 9:e säsong.

• Haha
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Tuva :D.

Fick mig att inse att jag borde sluta hänga här och montera den nya hjulmotorn och det nya batteriet på gräsapan istället som ska ut på sin 9:e säsong.
Kort för Gräs-Tuva, inne hade vi Damm-Tusse (men eftersom Neato var mer Skito så pensionerades denne efter 3år och är ersatt av Robot-Sten sedan fem år tillbaka).

Tuva fick nya batterier förra året, dessvärre verkar inte det avlöst "laddsystemproblemet", så får väl öppna upp den och kolla om jag kan hitta nått misstänkt.
I övrigt har jag bytt två "joysticks" och nätadaptern till laddstationen, så ur den aspekten har den hållt bra.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Tji fick jag...
Kom ut till en klippare mitt på gräsmattan. En robotgräsklipparstation på fläckig, blöt yta omgiven av gammal växtlighet framför en mörk trävägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Ledsen
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Vi har gräsapan och damm-apan 😀

Lagret i en av drivhjulen hade skurit och gick extremt trögt om än runt. Misstänker att det har påverkat klipptiden ganska markant.

K
Grön regntunna på 200 liter placerad utomhus nära ett rött hus, med stuprör ovanför.
Skapa konto

Ställde ut regntunnorna i helgen och det kom faktiskt lite blött uppifrån 💦

• Gilla
4774
  • Laddar…
Farstatjej90
Blev premiärtur för Luban idag!🥳

Magnus E K
Klippt ner och stampat fjolårets ståtliga parkslide.

Nu är det vår då studsmattan monterats
Studsmatta i en trädgård under solnedgång, med ett hus i bakgrunden och en person som sitter på studsmattan.
Skapa konto

Innan dess kom årets vedskörd ca 8 kbm som fyller upp hålen i stora vedförrådet.
Traktor med släp dumpar en hög vedklabbar i ett skogsområde, omgiven av tallar och en solig dag.
Skapa konto

• Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Satsuki
Klippt gräset för första gången i år. Det var mest tufsar av olika längd. Sedan kände jag mig inspirerad av det fina vädret och körde några varv med mossrivaren så nu måste jag köra till tippen med 5 säckar mossa…

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Tji fick jag...
Kom ut till en klippare mitt på gräsmattan.[bild]
Hittade tid att felsöka.
Kopplade ur nätdelen och mätte den, 28V.
Plockade isär hela laddstationen och mätte med nätdelen inkopplad 3-5V in.
Udda, nått borde bli varmt om det är kortslutet...
Kanske är den inbyggda strömbegränsningen i nätdelen som gett upp.
Kopplar loss den och lastar den inne, då funkar den. 🤔
Kopplar in utan mellankabeln, och då funkar allt.

När jag granskar mellankabeln ser jag att på nått ställe är det fnasigt och ärgat.
Två avklippta kablar, en varningstagg med illustration, på en bänk med skräp runtom.
Skapa konto

Don't tell me what to do!

Då provar vi igen.
Robotgräsklippare på gräsmatta med träd och buskar i bakgrunden. Solig dag med skuggor på marken.
Skapa konto

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Rensat ogräs i en övergiven rabatt i flera dagar, och idag fick jag klart rabattkanten på ena långsidan

• Överväxt rabatt med avslutad kant, jord blottad. Stenar och verktyg på marken, rensat för att skapa en tydlig rabattkant.
    Skapa konto
  • Rensad rabatt med ny rabattkant, skottkärra och trädgårdsverktyg på gräsmattan.
    Skapa konto
  • Ogräsrensad rabatt med ny stenläggning längs kanten, omgiven av grön gräsmatta och hinkar med trädgårdsredskap.
    Skapa konto
  • Gilla
4774 och 5 till
  • Laddar…
Struntat i den, jag gick till en annan trädgård och åt grillmiddag istället.

• Haha
  • Älska
  • Gilla
Dilato och 6 till
  • Laddar…
börjat att ta hand om en gigantisk gren som rasade i höstas..

• Grenar från ett nedfallet träd på marken med sågade stammar i en trädgård, omgivna av träd och några röda byggnader i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
Magnus E K och 4 till
  • Laddar…
Släpade bort julgranen till den lokala majbrasehögen som tydligen redan påbörjats.

Köpte sommarstuga i november. Började fixa i trädgården i söndags:

Lite gräslök, påskliljor och pärlhyacinter bland tulpanerna säljaren köpte som rådjursgodis, sopade rent en sten och ställde dit en groda som hamnat vid sidan av:
Trädgård med växter som gräslök och påskliljor, stenar med mossa, en dekoration i form av en groda och små solcellsdrivna lampor.
Skapa konto

Mellan två klippor är det lite jord, längst ner i denna finns inkommande el, så där passade det bra med mer gräslök som inte riskerar att förstöra något:
Solcellsdriven lampa och blå prydnadsfågel mellan stenar i en trädgård med nyplanterad gräslök.
Skapa konto

Satte upp gunga till barnen också, den gamla gungan tog säljarna med sig till sina barnbarn, men regeln fick vi behålla som tur var: (ett av "barnen" på bilden!)
En person sitter i en vit hänggunga upphängd mellan två träd vid en sjö.
Skapa konto

• Gilla
4774 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.