Byggahus.se

Vad har ni gjort med er trädgård idag?

1. Lostmoose
    Husägare Nivå 8
    Jag skulle bara ta ner den döda grenen på rönnen, resten gick av bara farten...
    Den skarpögde ser att jag dessutom skaffat mig ytterligare ett framtida utomhusprojekt; fixa ny "överdel" och lock till avloppsbrunnen.

2. Härryda2015
    Allvetare · Nivå 11
    Lägg gärna upp en tråd på hur du byggt bevattnings anläggningen (y)

3. VidarH
    Medlem Nivå 7
    Knott är handelsnamnet på kullersten och gatsten. Och namnet på envisa jäklar...

4. MariaiÖstergötland
    Husägare Nivå 10
    Tack, aldrig hört! :D(y)

5. S
    Husägare Nivå 3
    Sambon klippte gräset, jag plockade lite stenar som dykt upp i mattan. Gick en snabbis med trimmern efteråt.
    Avslutade med att byta knivar och lägga keramiskt snabbvax på robotklipparen som troligtvis släpps ut på fredag(y)

6. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 24
    Förberett för lite kantsten där vi ska ha en buxbom. Ska ordna kantsten på de sista ställena så jag kan köpa och installera en Automower :)

7. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 24
  8. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 24
  9. A
    Medlem · Nivå 17
    Risken är att ni får mängder av rotskott från plommonträdet, ringbarkning innan man fäller träd som bildar rotskott är ett sätt att förebygga bekymren.

10. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 24
    Vi tar nog stammen med, detta var vad jag hann med idag :)

• Laddar…
  11. Keiller
    Husägare · Nivå 9
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    IMG_20200325_122640407.jpg

Lät fälla ett par björkar i trädgården igår.
    Logga in för att se filmer.

Blev imponerad av hur smidigt hon sektionsfällde träden.
    IMG_20200325_130755391.jpg

Det var två rätt höga björkar.
    IMG_20200325_145308555.jpg

Nu har vi ved så vi klarar oss en stund,
    IMG_20200325_145424924.jpg

Vi slipper dessutom kratta så förbannat mycket löv, vi minimerade risken för att träd blåser ner över huset och utsikten mot väster blev bättre.

Redigerat 26 mar 08:01
    • Laddar…
  12. MariaiÖstergötland
    Husägare Nivå 10
    Det var inga dåliga björkar det! Man får inte vara höjdrädd när man arbetar med trädfällning. Själv anlitade jag en trädfällare att ta ner ett träd ungefär en tredjedel så högt som dina björkar och satt på första parkett i gästrummet och tittade på honom. Fascinerande hur någon kan göra nåt på 45 min som hade tagit en annan 3 veckor att (kanske) åstadkomma. :crysmile:

• Laddar…
  13. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 24
    Ser ut som även Keiler tog in en trädfällare :)

14. Klaugust
    Renoveringsnovis · Nivå 10
    Är det små- eller storgatsten du använt som kantsten till rabatten? Har funderat på att använda smågatsten till kantsten på olika ställen i trädgården (rabatt-gräsmatta, gräsmatta-singelgång och singelgång-rabatt) men funderar kring om de är för låga för att ligga stadigt och om de sticker upp tillräckligt för att hindra att de olika ytorna blandar sig med varandra.

15. MariaiÖstergötland
    Husägare Nivå 10
    Ja...? Förstår inte ditt inlägg riktigt? ;)