Byggahus.se

Vad har ni gjort med er trädgård idag?

377k läst  3,8k svar

1. P
    Medlem · Nivå 12
  2. mexitegel
    Allvetare · Nivå 22
  3. richardtenggren
    Verktygstokig · Nivå 15
    Roligt att se något annat än gula riggar!
    Ska det sprängas?
    Ser att det är en TH-rigg då jag gissar det är en H22x108 nacke på den ena stången/stålet(kan ju vara nackstång, IDS eller konstång). ;)

4. mexitegel
    Allvetare · Nivå 22
    Ja, vi skjuter i morgon för rörgrav. C:a 15 meter varierande djup 0-1,6 meter delat på 3-4 salvor.

Borrvagnen hade tydligen sving på underredet som visst var rätt ovanligt men smidigt vid rörgravsjobb. Lät inte som det var standardutrustning riktigt. Hur som helst så är det en väldigt sympatisk sprängare.

5. Naturliv
    Trädgårdsfixare · Nivå 10
    Nu har vi haft taklagsfest för den nya latrinkomposteringsbyggnaden, där efterkomposteringen ska ske. Plats för nio baljor kommer att underlätta betydligt och göra att jag kan fortsätta att använda gödslet i trädgården oregelbundet. Det verkar som om vi behöver magasinera en del för att det vid vissa tider på året går åt gödsel som smör i solsken. Med ett ordentligt tak slipper jag täcka med lock eller plast. Så skönt!

Eftersom byggnaden är finast på baksidan var det där som vi skålade i prosecco. Med utsikt över skogen och fiskrensningsplatsen var det en trevlig plats. Sambon kom hem med två stora regnbågslaxar, så det blev dubbelt firande.

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    Baksida med firande.jpg

Framsida.jpg

Takläggning pågår.jpg

Prosecco och fisk.jpg

6. kashieda
    Besserwisser · Nivå 9
  7. fremax
    Husägare · Nivå 14
    Trimmat runt huset och råkat köra sönder kottens bo :( , trodde att han skulle pysa vidare till dagen efter men han ligger kvar och myser. Kommer att bygga i direkt anslutning om några veckor och undrar vad man kan göra?
    Han är trädgårdskompis och jag vill inte skada honom :cry:

7193F44C-615F-4941-91DC-BE0B24DFEDA8.jpeg

Med vänlig hälsning, fremax

8. Lill72
    Medlem Nivå 8
    Kanske kan du köpa eller bygga ett nytt bo och se om det går att bära över kottis till.
    https://www.wexthuset.com/i-tradgarden/djur-i-tradgarden/fagelholkar-bon/igelkottsbo-igloo

• Laddar…
  9. mexitegel
    Allvetare · Nivå 22
    Jag har kämpat med lera och tung jord i det som en gång var en gräsmatta. 150 kvm prima ogräsfri matta fick vi offra för att få in kommunalt VA. Tungt, blött och eländigt jobb. I morgon kommer dock 8 kubik finfin gräsmattejord som ska ut innan sådd. Hoppas gräset kommer hinna ta sig lite innan vintern. Kommer lägga på växtduk för att skynda på.

Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka