Vad har ni gjort med er trädgård idag?

275k läst  2,8k svar

1. C
    Medlem Nivå 7
    Börjat ta tillbaka grusgången ifrån gräsmattan! Måste skaffa någon avgränsning..

IMG_20170620_200550.jpg

Snigla gillar
  2. D09
    Medlem Nivå 24
    Matat fiberslang i en större slang..

Körde med 25mm pem.

När det bråkade för mycket så sågade jag av den och drog fiberslangen från andra hållet. Matade på fiberslangen i den nya pem-slangen och skarvade ihop dom..

Tog lite tid men man fick vara noga att fiberslangen inte veckar sig etc så jag monterade upp en IP kamera ( bild2 ) medan jag drog andra änden :)

Inser nu att pem slangen kommer upp lite för långt från husväggen :/

Snart blir iaf att ta hem en minigrävare och gräva ner grejorna :p

3. S
    Medlem Nivå 12
    Labbat med placering av pallkragar, och så här blir det. Idag ska jag fylla med jord.
    IMG_7334.JPG

Sedan beundrade jag jättesyrénen som är i full blom
    IMG_7329.JPG

4. P
    Medlem Nivå 14
    WP_20170620_14_18_49_Pro_LI.jpg WP_20170621_08_58_59_Pro_LI.jpg

Har inte gjort många knop på morgonen, slutade 03.00, småtrött, på gränsen till grinig, tar en morgonkaffe ute mellan växthusen, humlan håller mig sällskap.
    Snart på bättre humör.
    Omplanteringar står på agendan idag, samt tippen, laga ett tak, utfodra ungarna......
    Börjar jobbet igen 15.30, skönt med vila då....

Migrandin och D09 gillar
  5. P
    Medlem Nivå 14
    WP_20170621_09_24_33_Moment(2).jpg WP_20170621_09_23_26_Pro_LI.jpg WP_20170621_09_44_52_Pro_LI.jpg

Insektslockande blommor, bondbönorna blommar, några blandade gurkor, alltid lika kul i början av säsongen.

Det är förvisso roligt senare också, men då måste det skyndas att ta tillvara på allt, första året som vi verkligen planerat in, sprider ut skörden, så den blir klar vid (helst) olika tidpunkter.

Mvh "odlingstokig dalmas"

6. N
    Medlem Nivå 5
    Svetsat ihop och flätat en spalje av pilslanor. Lite av pilen har legat sedan i höstas och resten är färsk, så därav skillnaden i fägen på övre delen. Med tiden blir den nog jämnfärgad. Sedan ska vi plantera lite klematis och jasmin som får klättra på den också.

7. H
    Medlem Nivå 2
    Ser jättefint ut. Räknas detta som spaljé? (Och är därmed bygglovsbefriat?)

8. N
    Medlem Nivå 5
    Ja, enligt vår kommun i alla fall. Dessutom sitter den ihop med huset, mer än 4,5 meter från granne, inte högre än 1,80 etc etc

9. T
    Medlem Nivå 6
    Det såg fint ut men undrar bara varför inte överkanten är i våg? Eller är det bara jag som ser snett?

10. N
    Medlem Nivå 5
    Den har en "vågform" - alltså som överdelen på ett M, men lite mer oregelbundet

11. A
    Medlem · Nivå 9
    Inte idag men häromdagen - planterat fyra Hosta `Francé´ tillsammans med några stubbar och stenar. Jag har ett stort överskott av Hosta (de måste delas regelbundet) och försöker hitta på planteringar som inte nödvändigtvis behöver vara rabatter - jag gillar asymmetri i trädgården.

DSC098370001.JPG

Pagno, Migrandin, Snigla och 1 till gillar
  12. M
    Medlem Nivå 1
    Jag hade gärna adopterat några hostor av dig!!

13. A
    Medlem · Nivå 9
    Ja, de är nog bland de mest användbara växter som man kan ha i en trädgård. I våras gjorde jag i ordning en egen plats för mini- hostorna. De riktiga miniatyrerna är endast några cm höga och de platsar inte i blandade planteringar, de försvinner bland andra växter.
    DSC097530001.JPG

Och en bild av giganten i sammanhanget H. `Empress Wu´
    DSC098290001.JPG

Och en medelstor representant för släktet H. `Orange Marmalade´
    DSC098220001.JPG

Pagno och p.lundgren gillar
  14. D
    Medlem Nivå 9
    Min ek har dött :/ Blev uppäten, förmodligen av något rådjur eller liknande, jag var för slö med att köpa skyddsnät.... Hände redan förra veckan faktiskt.

Sambon köpte en trädgårdsbänk annars, ena pojken som poserar:

Redigerat 22 jun 09:22
  15. Snigla
    Allvetare Nivå 17
    IMG_3412.JPG

Vi var ju tvungna att kontrollera om vi behövde köpa potatis till midsommarsillen..

Det behövdes inte - våran var klar! :love:

Hej där! Skaffa ett konto gratis så kan du också ställa frågor i forumet. :love: