Byggahus.se
  1. Hur mycket el förbrukar du? Jämför med andra

Vad har ni gjort med er trädgård idag?

1. Isakare
    Medlem · Stockholm · 4 066 inlägg

Isakare

Medlem
    Sprutat såpvatten på alla rosor som har fått löss. Sprutat rådjursmedel på staketet vid rosorna så dom inte äter upp knopparna. Studerat och mätt tomatplantorna, busktomater ca 35 cm stod det på påsen, den högsta är nu 145 cm !!
    Även konstaterat att det inte går att äta biggaråerna i år heller, nått litet svart djur dödar löven och gör biggaråerna kladdiga. Djuret finns även på flädern, men där sitter dom bara i stora klasar på färska skott, blomorna verkar klara sig.
    Annars har vattenspridaren gått 2 dygn i sträck, så här är det grönt o fint trots torkan.

2. S
    Byggnadsvårdare · Västerbotten · 1 919 inlägg

scim

Byggnadsvårdare
    Fixat trädgårdsbevattningen. Gjort ett golv av gallerdurk som jag hängt i armeringsjärn strax under marknivå, sedan har jag installerat och testkört pumpen med gott resultat.

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    image.jpg

• Laddar…
  3. M
    Medlem · Uppsala · 829 inlägg

MissAnpassad

Medlem
    Plockat syrenblommor och satt en sats saft på dom. Skördat mer rabarber till vinet som ska sättas sedan samt plockat spenat. Älskar att man kan börja skörda lite mer nu.

• Laddar…
  4. Snigla
    Maskot · Skåne · 9 651 inlägg
    Vår vackra klematis blommar, så stora fina lila blommor.. (y)

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    image.jpeg

I övrigt rensas det ogräs och byggs (kittas fönster) på växthuset! Vi hämtade sista glasen från glasmästaren igår (trekantiga).. Snart är glasdelen klar :)

• Laddar…
  5. Hemmakatten
    Medlem · 12 240 inlägg
    Äntligen sent omsider är potatis och lök planterat.

Redigerat 11 jun 2016 23:21
  6. -RB-
    Renoverare · Skåne · 2 897 inlägg

-RB-

Renoverare
    Fångat in en vildkanin som skadats av grannens katt. Sen en tur till djursjukhuset för avlivning. Trist dag i trädgården.

7. Norrhyttan
    Medlem · Dalarna · 988 inlägg

Norrhyttan

Medlem
  8. S
    Byggnadsvårdare · Västerbotten · 1 919 inlägg

scim

Byggnadsvårdare
  9. fremax
    Husägare · Västmanland · 1 494 inlägg

fremax

Husägare
    Skördat första omgången av rädisor

Med vänlig hälsning, fremax

• Laddar…
  10. F
    Trädgårdsfixare · Västra Götaland · 396 inlägg

Farfalle

Trädgårdsfixare
    Påbörjat ännu en odlingsyta där vi la över en presenning i höstas för att kväva gräset. Fungerade finfint men hade som väntat behövt ligga ett år till för att verkligen ta död på allt.Nu är halva ytan beredd och har sått majs på denna. Får fortsätta med resten imorgon så jag kan så de sista bönorna.

• Laddar…
  11. AndersPS
    Renoverare · Skåne · 1 843 inlägg
    Blev en kort dag i trädgården idag, men har fortsatt på odlingsbänken. 2 av "modulerna" är nu klara och ska fyllas med jord. Kommer att bli jobbigt ;)

• Laddar…
  12. Snigla
    Det går åt mycket mer jord än man tror *pust*
    Men sen så.. är det bara att odla på :D

13. Snigla
    Visste att jag glömt nått, hade ju bestämt mig för att prova odla majs i år!
    Hade jag helt glömt av.. :x

• Laddar…
  14. mexitegel
    Allvetare · Västra Götaland · 16 384 inlägg

mexitegel

Allvetare
    @Snigla: Du får göra som vi ett år till. Köra på "butiksodlat" :D

• Laddar…
  15. Snigla
    Ja det får nog bli så, får skriva på "kom-i-håg-listan" till nästa år.. (som jag som vanligt tappar bort.. men det är ju ambitiöst att försöka skriva lapp iaf haha)

VI har iaf ploppat ner lök och potatis i år, trots att vi inte skulle odla sånt haha.. men nu provade vi (kupade potatisen i helgen :D )

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.