Byggahus.se
  1. Hur mycket el förbrukar du? Jämför med andra

Vad har ni gjort med er trädgård idag?

1. fremax
    Husägare · Västmanland · 1 495 inlägg

fremax

Husägare
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    image.jpeg

• Laddar…
  2. stefancrs
    Medlem · Västra Götaland · 2 031 inlägg

stefancrs

Medlem
    Tycker det fungerar rätt fint med knivblad istället för tråd när jag vill ha mer hållbara grejer. Går ju snabbt att byta också!

3. S
    Byggnadsvårdare · Västerbotten · 1 919 inlägg

scim

Byggnadsvårdare
    Tagit ner ett plank som satt från boden och i vinkel mot parkeringen, flyttat rabatten som låg i anslutning till planket. Sedan grävde jag ner ett kabelskyddsrör mellan boden och brunnen till pumpen som ska installeras där sedan. Sedan tog det två evigheter att lappa ihop gräsmattan igen. Transplanterade även lite gräs för att laga hålet efter jättesyrénerna jag flyttade för någon vecka sedan.

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    image.jpeg

4. Fruktsallad
    Medlem · Västra Götaland · 222 inlägg

Fruktsallad

Medlem
    Jag fick en bekant att komma med en liten-liten grävmaskin och gräva upp lite av vår naturtomt på baksidan. Det var grästuvor där som såg ut som sånt som växer i sumpmarker och de hade långa rotsystem! OMG. Inte undra på att jag inte fått bort dem när jag försökt för hand. Nu är det meningen att jag ska jämna till allt lite och få bort skräpet i form av rötter och sten, och sen försöka få till nån variant av gräsmatta där.

5. M
    Medlem · Uppsala · 829 inlägg

MissAnpassad

Medlem
    • Laddar…
  6. S
    Byggnadsvårdare · Västerbotten · 1 919 inlägg

scim

Byggnadsvårdare
  7. P
    Husägare · Värmlänning vilse i Storstockholm · 747 inlägg

p.lundgren

Husägare
    Klippt gräset, tredje gången med nya åkgräsklipparen. Så jag börjar få lite fason på det och är nere på ca halv tiden jämfört med tidigare, ca 45 min. Det tillkommer en del finputs där jag inte kommer åt, men det behöver ju inte göras varje gång man klipper.

Gjorde första oljebytet enligt serviceschemat och konstaterar en nackdel med maskinen, den är inte så lätt att byta olja på... Får se om det retar mig tillräckligt mycket för att jag ska göra något åt det.

8. mexitegel
    Allvetare · Västra Götaland · 16 388 inlägg

mexitegel

Allvetare
    Vad är det för maskin du har?

9. Snigla
    Maskot · Skåne · 9 651 inlägg
  10. J
    Medlem · Stockholms · 24 inlägg

JHL

Medlem
  11. P
    Husägare · Värmlänning vilse i Storstockholm · 747 inlägg

p.lundgren

Husägare
    Antar att det var mig du frågade. Jag köpte en MTD Smart RG 145. Jag är hyfsat nöjd med den, visst jag kunde ha fått hydrostat mm om jag köpt något annat. Men den är tillräckligt bra för mig. Första gången jag klippte hade jag uppåt 30 cm gräs på några ställen och det var bara att peta till gasen lite så tuggade den på och levererade ett för mig godtagbart resultat.

• Laddar…
  12. Snigla
    Norrhyttan: såg artikeln i Aftonbladet, ni får nog satsa heltid på bensin o korvförsäljning (y)

13. Norrhyttan
    Medlem · Dalarna · 988 inlägg

Norrhyttan

Medlem
    Ja, det spårade ur ganska snabbt! Aftonbladet, Expressen, Södran (lokalt i Dalarna), Land, norska Nettavisen, Newsner, Uppskattat och säkert någon till jag glömt har gjort webbartiklar. Aftonbladet och Södran har kört det i pappersupplagan också. På gång är webb och pappersartikel från Vi i Villa, Hemmet Journal och motortidningen Klassiker.
    Det var inte riktigt vad jag tänkt från början, men jäkligt kul att många verkar gilla enkelheten. Man behöver inte köpa monteringsfärdig lekstuga för att ungarna ska ha kul. Eller en Ipad till... :)

14. Norrhyttan
    Medlem · Dalarna · 988 inlägg

Norrhyttan

Medlem
  15. Snigla
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.