Byggahus.se

Vad har ni för downlights??

1. F
    Medlem · 50 inlägg

FamLindgren

Medlem
    ok då var det dax att köpa downlightsarmaturer till taket i badrummen och köket, hade tänkt att inhandla riktbara men vanliga plana i borstatstål (jag ska använda 230V downlights, borrhål 75mm och max inbyggnadshöjd 150mm då burkarna inte tillåter mer).
    Nu till min fråga:
    Vilket märke rekommenderas? är det stor skillnad på armaturer? Vad har ni för några? har ni köpt i lampaffär för 250kr/st och uppåt eller har ni köpt på typ Clas Olssons eller Bauhaus? vad tycker ni? kvalité?

tycker att det här var lite svårt efter man börjar kolla runt på priser, allt från 70kr/st till 380kr/st hur stor skillnad på kvaliten kan det vara???

tacksam för svar?

Mvh
    FamLindgren

2. Wigert
    Medlem · Stockholm · 740 inlägg

Wigert

Medlem
  3. jojjeblom
    Medlem · Stockholm · 701 inlägg

jojjeblom

Medlem

Re: Vad har ni för downlights??

Har handlat mina armaturer hos Clas O. 230 voltare i olika utföranden, har varit mycket bra. / jojje

4. M
    Medlem · 1 555 inlägg

M@ZE

Medlem

Har köpt allt från Elbutik.se .. sista jag köpte var lumiance trend .. ursnygga !!

5. K
    Medlem · 262 inlägg

Kalsipper

Medlem

Har en hel kartong stående hemma med Lumiance downlights armaturer i "mässing".Har för mej att det är 10 st större och lika många mindre armaturer.Om någon är intresserad så lägg ett bud, annars är risken att de hamnar på tippen.

6. D
    Medlem · Västra Götaland · 522 inlägg

Don_Tom

Medlem

Säg till var Du slänger dem.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.