Det hörs ju direkt om det är nå problem om man provkör. De flesta borde rimligen vara åtgärdade vid det här laget. Inte vår dock...... men det visste jag ju när jag köpte den att den lät. Har räknat med att byta lager själv när jag får tid och lust. Det är bra prutläge iallafall.........Den jag köpte är väldigt fin i övrigt och välskött trots sina 30k mil. Då spelar nån liten mekanisk detalj mindre roll.
Jag vet inte hur de är på de nyare modellerna, men på den generation jag hade så bytte man till kraftigare lager vid problem. Det fanns även ett ombyggnadskit man kunde köpa för att byta i förebyggande syfte. Om det är bytt till ett bättre lager så gissar jag att man slipper det problemet under överskådlig framtid?
Jag är ju inte byggare men vi har en Seat Alhambra 2014 sju-sits.
Hade två sådana fram tills för två år sedan men gjorde oss av med ena. Jag åker kollektivt istället så tar min fru bilen. Förutom att bilen är praktisk när familjen åker någonstans (vi har fyra barn) så underlättar den vid transporter av det ena och andra.
En liten bild på bilen när jag klämde in den mellan två bilar utanför lägenheten i Paris:
Ang. Opel skåp och växellådor, en nära vän har senaste (3år gammal) Opel Movano och sämre "automatlåda" får man leta efter.
Dubbelkopplingslådan klarar inte av ett släp och backa i annat än "låst läge" = snabb backning annars slutar bilen driva helt och man får vänta tills koppling(arna) svalnar... Så, så länge man inte är kung på att backa så kommer man från ett T-kors och 20 meter, sen är det stopp PÅ PLAN MARK... Han har flera släp så inte okunnig på att backa, där ligger således inte problemet, utan i ett skämt till automatlåda!
Såja... då var dagen kommen då man äntligen ska bli av med Viton och få nöjet att rulla fram i en Ford Transit Custom Sportsvan istället så denna helgen blir det att bygga inredning för fulla muggar så man får lika bra ordning i den som man varit van vid i alla andra skåpbilar man haft genom åren...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Någon som har bra tips att komma med gällande inredning i skåpet så är ni mer än välkomna med dessa.
Såja... då var dagen kommen då man äntligen ska bli av med Viton och få nöjet att rulla fram i en Ford Transit Custom Sportsvan istället så denna helgen blir det att bygga inredning för fulla muggar så man får lika bra ordning i den som man varit van vid i alla andra skåpbilar man haft genom åren...
[bild] [bild]
Någon som har bra tips att komma med gällande inredning i skåpet så är ni mer än välkomna med dessa.
Åker i en Transit sen 1,5 år tillbaka. I stort sett trevlig bil, men med primitiv fjädring som gör den vinglig och struttig bak med bladfjädringen.
Har väl inget att komma med när det gäller inredning, vi flyttade över allt från tidigare Trafic. Skulle nu i efterhand bytt ut plastgolvet i skåpet, det är halt och räflorna på längden samlar bara skräp.
Sen ska du fråga verkstaden om låsen är omprogramerade, det gick en stöldvåg över västkusten för tjuvarna kommit på att det var fånigt enkelt att ta sig in i skåpet.
Införskaffade för en dryg månad sedan en vit VW Passat GTE Årsmodell 2017 uttagen 2016.
Har nästan all utrustning förutom Dynaudio-stereon, komfortöppning av backluckan (sparka under kofångaren) och färg
Utrusning är då bland annat; Safetech, 360graders kamera, Easypark, drag, stora nav, heldigital instrumentbräda, komfortöppning, elektrisk baklucka samt helelektriska stolar med minne.
Såhär unik blir man på IKEA Älmhults elbilsparkering:
Logga in
Skapa konto
Har kvar den gamla SAAB 9-3SS som vi hade sedan tidigare, att fixalistan växer:
(nya sommardäck, oljebyte, avgasupphängning, mindre rostangrepp samt det mest omständiga, fixa balansaxelkedjespännaren )
Passater är inte billiga längre Kompisen plockade ut en Alltrack häromdagen, 600,000kr + för en Folka
Jag handlade en typ fullsmetad Passat V6 Syncro-99a (på den goda tiden med Torsen) för 320.000kr. Så dubbla priset på 20år... Iofs. mer tech i nya men vaf...
Passater är inte billiga längre Kompisen plockade ut en Alltrack häromdagen, 600,000kr + för en Folka
Jag handlade en typ fullsmetad Passat V6 Syncro-99a (på den goda tiden med Torsen) för 320.000kr. Så dubbla priset på 20år... Iofs. mer tech i nya men vaf...
Min gamla Passat lever iaf. fortfarande, 25.000mil och 11ägare på 20år. Jag började med 3år och +8.000mil och får ses som långtidsägaren statistiskt sett