Hej!
Ny husägare här!
Började med att rensa rören i badrummet med gott resultat. Nu försökte jag göra samma i köket där det rann undan dåligt men jag fattar inte vad jag missat. Har plockat ut rören, rengjort dem och satt tillbaka. Har även rengjort "avrinningsröret" (markerad 2 i bild). MEN! Blir fortfarande dåligt drag. Det lite intressanta tycker jag är att när jag lyfter på huvudröret ur avloppet (markerad 1 i bild) litegrann för att släppa in luft så bara rushar vattnet ner i avloppet. Behöver hjälp!
Ny husägare här!
Började med att rensa rören i badrummet med gott resultat. Nu försökte jag göra samma i köket där det rann undan dåligt men jag fattar inte vad jag missat. Har plockat ut rören, rengjort dem och satt tillbaka. Har även rengjort "avrinningsröret" (markerad 2 i bild). MEN! Blir fortfarande dåligt drag. Det lite intressanta tycker jag är att när jag lyfter på huvudröret ur avloppet (markerad 1 i bild) litegrann för att släppa in luft så bara rushar vattnet ner i avloppet. Behöver hjälp!
Bästa svaret
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 24 466 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 24 466 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 24 466 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 24 466 inlägg
Eller snarare i och med att luften i avloppsröret inte kommer genom nästan-stoppet för att vatten stiger över det så kan luften i röret inte bytas ut mot vatten och det därför rinner dåligt.ndn87 skrev: