... och var kan jag köpa mer?

Se bild, de är 30x115 mm mätt över de största måtten.

Träbrädor staplade på varandra med måttband, några är profilerade och måtten är synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och vad är det för bräda som sitter mellan? Den är 15x55 mm och verkar också vara minst sagt knepig att få tag på.

Rödmålade brädor med dimensionerna 30x115 mm och en mindre bräda på 15x55 mm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag känner inte igen profilen, men det verkar vara en bra lösning. Enda chansen tror jag är att gå till ett specialsnickeri och be dem hyvla och fräsa upp ett lämpligt antal brädor. Har du en bordscirkelsåg kan du fixa de tjocka brädorna själv.

J justusandersson skrev:
Jag känner inte igen profilen, men det verkar vara en bra lösning. Enda chansen tror jag är att gå till ett specialsnickeri och be dem hyvla och fräsa upp ett lämpligt antal brädor. Har du en bordscirkelsåg kan du fixa de tjocka brädorna själv.
Ja, det är inte en helt dum lösning men samtidigt är det ganska drygt när man behöver byta sisådär en tjugo kvadrat och det inte verkar gå att få tag på. Lite för mycket jobb att stå och såga själv.

Förhoppningsvis räcker det jag har (beställdes väl långt innan vi köpte huset) och sen får jag byta hela alltihop till nåt som faktiskt är standard om ett par år eller så.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.