Vad har jag fått för "verktyg" i "present"?

6k läst  33 svar

1. Fulkemisten
    Husägare · Nivå 10
    En underlig tingest har levererats till mig via proxy. En avlägsen och excentrisk äldre bekant/ingift släkting ska sälja sin gård på landet (avstyckat lantbruk). Utfästelsen var tydlig - "Den här ska Fulkemisten ha!" Släktingen är inte själv lantbrukare utan akademiker och kanske vad man kallar "intelektuell" med underlig humor. Vad är det jag fått?

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    20190526_152709.jpg

Tingesten är i aluminium med en kolv i lackat trä, kolvhuvud eller vad man kallar det även det i aluminium med bussning av lin. Ren torr och inte oxiderad på insidan.

• Laddar…
  2. Rickard.ag
    Medlem · Nivå 8
    Smörjspruta?

3. Fulkemisten
    Husägare · Nivå 10
    Undrar det jag... Oanvänd i så fall, inget fett i. De brukar dessutom ha fäste för olika nipplar, den här der mer ut att vara avsedd att fästa en slang på.

4. S
    Medlem · Nivå 11
    DDT spruta?

5. useless
    Självbyggare · Nivå 22
    Ser ut som en gammal brandspruta, fast en väldigt liten modell... Men troligen nåt för att flytta på nån typ av vätska?
    DDT-sprutorna brukar ha en behållare undertill för själva medlet och ett fint munstycke.

• Laddar…
  6. Rickard.ag
    Medlem · Nivå 8
    Min gissning är att den är tänkt till olja och inte fett.

7. ceson
    Medlem · Nivå 12
    Lavemangspruta?

8. useless
    Självbyggare · Nivå 22
    Ja, det verkar högst troligt om man googlar på det... Varför tyckte personen att du behöver en sån? Brukar du hjälpa vederbörande med såna bestyr?

9. Fulkemisten
    Husägare · Nivå 10
    Vilken verkar troligast? Lavemangsspruta?
    Vet inte varför jag ska ha den. Troligen för att han vet att det gör mig galen att inte veta vad det är...

10. Bästa svaret

useless
    Självbyggare · Nivå 22
    • Laddar…
  11. Fulkemisten
    Husägare · Nivå 10
    Se på fan. Lavemangsspruta alltså. Underlig humor var ordet...

12. T
    Medlem · Nivå 7
    Ha kanske tycker du är full av skit!?

• Laddar…
  13. Fulkemisten
    Husägare · Nivå 10
    Jag får väl skicka ett tackkort antar jag.

• Laddar…
  14. useless
    Självbyggare · Nivå 22
    Kanske med en bild på när du använder prylen?

15. G
    Medlem Nivå 6
    Det är svårt att veta med gamla grejer så där. Ibland tar de skada av att bara lagras. Vi förväntar oss ju att du återkopplar när du testat funktionen.

• Laddar…

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: