Snyggt lösning. Nu blev jag lite inspirerad att dra igång mitt tvättlineprojekt. Jag köpte plastad vajer för ganska många år sedan, men har inte fått tummen ur att fixa fästen. Det här var ju en bra och enkel modell så jag gör nog något liknande när det är dags (det kan nog bli av vilket år som helst nu...)
Två frågor.
Var har du gjort av alla saker och hur funkar den där boxen. Suger den uppåt?
Ca hälften slängde jag åt helvete, och resten är numera enkelt flyttbart på halvpall etc. Men fyfan vad skit man samlar på sig Va,uppåt, nej det går ju inte. Det där är takfiltrerna där den inkommande luften till boxen kommer in, sedan ut längs golvet
Ca hälften slängde jag åt helvete, och resten är numera enkelt flyttbart på halvpall etc. Men fyfan vad skit man samlar på sig Va,uppåt, nej det går ju inte. Det där är takfiltrerna där den inkommande luften till boxen kommer in, sedan ut längs golvet
Aha, trodde röret med hålen på golvet var tilluft. Jag har bara sett boxar med utsuget i bakväggen.
Jag köpte en Metabo kapsläde.
Gick att montera på Skil-sågen utan större mankemang.
Nu kan jag kapa bitar som är bra mycket bredare.
Var först inne på att McGyvra en egen lösning med linjära gejdrar mm.
Men det här känns bra. Gediget byggt av Metabo, mycket justeringsmöjligheter.
Gjort mina besseytvingar riktigt användbara. Det kan inte bara vara mina klena händer som har svårt att få bra grepp om lackade släta trähandtag.
Jag köpte elastisk linda som man använder vid stukningar och liknande. Lagom mjukt, bra grepp och den fäster i sig själv, så nu har jag uppgraderat mina tvingar. Frågan är vad jag ska göra med de elva rullar som blev över, då en rulle räckte mer än väl till tolv handtag. Passerar någon Vallentuna går det bra att plocka en rulle eller två och testa själva.