Vad händer hos IP-Only?

14k läst  111 svar

  1. A
    Medlem · Nivå 15
    Är nog nya förutsättningar nu när Telia öppnat sin fiber för bl.a. Bredbandsbolaget/Telenor, Comhem och Bahnhof. Så med upplägget kan du även byta fiberoperatör och inte enbart tjänsteleverantör. Men det som avgör för dig är ju att du har bundit dig i 12 månader.
     
  2. Y
    Medlem Nivå 4
    Hörde lite nyheter från några bekanta boende på Norrtälje-landet. IP-only har dragit sig ur flera projekt i området och nu verkar det som om Norrtälje kommun kommer gå in i stället och bygga ett "stadsnät" (fast på landet, då).
     
  3. Dan_Johansson
    Allvetare · Nivå 8
    Nu har jag inte läst hela tråden, men jag har erfarenhet av Bredband2 och deras prissättning .. jag har haft 6 månader halva priset, men sen var "ordinarie pris" högre ... "Halva priset"-erbjudandet ligger kvar på samma. Även om deras marknadsföring säger att de "lyssnar" så var kundtjänst precis tvärtom. De sket högaktningsfullt i att priset de utlovat för 6 månader sen inte stämde längre. Detta kombinerat med deras lite fula sätt att ta betalt för 3 månader i taget gör att jag inte är en nöjd kund ....
     
  4. J
    Medlem Nivå 6
    Hade ett fritidshus i Norrtälje kommun (Blidö) där IP only drog in fiber förra sommaren. Det gick faktiskt rätt smidigt, även om de var rätt förvirrade och grävde fel och drog stomkabeln över ett hörn på vår tomt. Jag sade förstås att detta inte var acceptabelt och gav dem två alternativ: 1. Bjud på hela installationen 2. Gräv om och gräv rätt samt återställ tomten. De valde alternativ 2 även om det innebar att grannarnas bredband låg nere när de grävde om…

    Men när de väl var klara så funkade det hela faktiskt kalasbra. Hade 250 Mbit upp/ned samma dag som installationen var klar. Och i inga större störningar tills vi sålde huset i april.
     
  5. Demmpa
    Husägare · Nivå 17
  6. Appendix
    Medlem Nivå 4
    Bredband 2 har varit rena rama Clownverkstan i föreningen här.

    De sa upp avtalet med alla boende och sen skulle alla teckna nytt avtal. På grund av "det blir bättre för er"

    I samband med det så skickade de ut nya "anslutningsavgifter. Som de sen hållt på att mackulera under tre månader.

    I samband med att man skulle teckna sig på nytt var det en massa tjänster som man var tvungen att klicka ur för att man inte skulle åka på extradebitering.

    Bolaget var bra. Men nu känns det iaf adminbistrativt som klåpare.

    (Kanske ska tilläggas att internetkommunikationen fungerat felfritt under de 7 år vi haft dem)
     
  7. gunnar0822
    Medlem Nivå 1
    Man betalar när det är anslutet. Så de tjänar inte ett öre förrän ett projekt gått i hamn. Det kan nog förklara en del problem, att man sett mer kostnader än man tror sig tjäna in på vissa områden.
     

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: