Vad händer hos IP-Only?

75k läst  503 svar

1. harry73
    Allvetare · Nivå 21
    Och här kommer första prishöjningen

2. D
    Medlem · Nivå 15
    De har nog hål att fylla...

3. harry73
    Allvetare · Nivå 21
    Hål att gräva menar du?

• Laddar…
  4. ekaa88
    Husägare · Nivå 9
    Hur stor höjning?

5. F
    Medlem Nivå 13
    Hos mig verkar Ip-only ha vaknat till liv igen. Ska börja bygga lite i början av 2019. Fast det är egentligen bara en stor stamledning de ska börja dra. Jag sitter som vanligt lugnt i båten. Tecknade nytt mobilt bredband för 24 månader, för några månader sen. Skulle tro att jag efter det har fiber indraget.

6. harry73
    Allvetare · Nivå 21
    70 - 80 spänn

7. F
    Medlem · Nivå 8
    Hos mig har inte priset för 100/10 justerats sedan 2010 när vi aktiverade fibern. 70-80 kr är ju rätt mycket procentuellt vilket verkar omotiverat, så mycket mer kan ju inte driften öka helt plötsligt.

Kolla vad de andra tjänsteleverantörerna kostar.

8. D
    Medlem · Nivå 15
    När det är fiberägaren som höjer så kommer det ju att bli likvärdiga påslag hos alla tjänsteleverantörer.

9. F
    Medlem · Nivå 8
    Det vet man inte förrän man kollat, i vårt stadsnät diffar det iaf mellan tjänsteleverantörerna.

Att en månadsavgift plötsligt stiger från t.ex. 295 till kanske 370 kr anser jag oacceptabelt med hänvisning till ökade driftskostnader. Och då ställer jag mig frågan, hur kan det stiga så mycket ? (jag antar att det är per månad)

10. D
    Medlem · Nivå 15
    Sannolikt för att Iponly går rätt knackigt. Kunderna kan ju inte gå till någon annan.

11. A
    Medlem · Nivå 16
    De 70-80:- är inte vad nätägaren ökat priset med. En gissning är att IP Only även gör en justering i pris och sedan det generellta påslaget, så får jag gissa kanske driftkostnaden ökats med max 40-50:-, kanske mindre.

12. Snigla
    Allvetare Nivå 22
    Några månader till får vi tydligen vänta..
    (läs = nån gång kommande år...... om vi har tur!)

:poop:

13. A
    Husägare Nivå 1
    Här har kommunen som mål att ge 100% fiber innan 2018 var slut, de ligger väldigt bra till i tidsplanen. Enda hindret var att en annan aktör gick in i började bearbeta kunder på orterna kommunens energibolag skulle bygga ut till, vilket orsakade problem med samförläggning m.m.

14. ekaa88
    Husägare · Nivå 9
    Blev idag uppring av IP only. De frågade om jag hade tid för några snabba frågor och jag sa absolut, men står och lagar mat så det får gå fort.

Får då tillbaka frågan om vad det lagas för mat och får även veta att uppringaren inte hunnit äta något ännu :crysmile::thinking:

Iaf ställdes frågor om tv tittande, kanalutbud m.m samt att dom tryckte på att om jag band mig 24 månader hos någon leverantör skulle inkopplingen bli 2000kr billigare.

Jag svarade helt sonika att när fibern är på väg uppför landsvägen, då är du välkommen att återkomma, enligt senaste brevet är det 9-13 månader kvar innan jag kan nyttja något via fiber, så jag har ingen brådska att bestämma mig.

15. L
    Medlem Nivå 1
    Så har då brevet äntligen kommit från IP-Only.
    Nu är det alltså bara att vänta på att någon säljare ska ringa för att med tveksamma metoder försöka binda upp en ytterligare i utbyte mot en rabatt på 2.000 kr.

IMG_0149.PNG

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: