Vad händer hos IP-Only?

26k läst  213 svar

1. M
    Medlem Nivå 5
    Japp. Telefonen kommer gå varm nu när de får veta att du har connection.

2. K
    Medlem Nivå 3
    Hos oss har de inte alla tillstånd klara och 30 av 200 marklov. Vi får nog vänta ett tag.

3. mexitegel
    Allvetare · Nivå 21
    Det beror på vad du har för interface på din router. En gammal ADSL router kan du inte använda eftersom WAN-interfacet (det mot internet) är sammankopplat med det inbyggda ADSL-modemet. Den router du behöver är en router som har ethernet på WAN-interfacet.

altaxis gillar
  4. harry73
    Allvetare · Nivå 19
    Jag har en dlink dir645 liggande

5. harry73
    Allvetare · Nivå 19
    Bredband2 har en kampanj med halva priset de första 6 månader utan bindningstid.
    Och då får man t ex 100/100 för 140kr/månad.
    Och då kan jag vänta på alla bra kampanjerbjudanden hos de andra.
    Men då behöver jag ordna router själv Därav frågan

6. V
    Medlem · Nivå 18
    Den fungerar absolut! Bara köra på!

harry73 gillar
  7. harry73
    Allvetare · Nivå 19
    Fick ringa IP-onlys kundservice och berätta för dom att jag är inkopplad. De behövde mac-adressen till fiberboxen och kunde därefter öppna upp för beställningen. De sa att det bara är 4% inkopplad i vårt område, så vi var nästan först.

Nu har jag lagt beställning hos Bredband2 (100/100). Första 6 månader för 140kr/månad och ingen bindningstid. Efter 30 minuter fick jag mejl att min anslutning var aktiverad. Nu hoppas jag att min gamla router fungerar, då blir det premiärsurf ikväll

@jac Håll ut det blir din tur snart, annars får du komma förbi hos oss och provsurfa ;)

jac gillar
  8. harry73
    Allvetare · Nivå 19
    Stickan56 gillar
  9. P
    Medlem Nivå 5
    Vi fick erbjudande i höstas av ip-only att vi skulle kunna få fiber,
    försäljaren berättade att en tillräckligt stor del hade tecknat och att det fanns ett byggbeslut ,,, men i dag fick vi ett brev att det inte var tillräckligt hög anslutningsgrad,,,,

Att dom har tagit byggbeslut betyder alltså inget
    men vi får ett lokalt fiber istället så det löser sig i allafall

kan vara bra att veta om man ska välja mellan 2 bolag

10. Stickan56
    Husägare · Nivå 7
    Vad innebär det?

Stickan

11. P
    Medlem Nivå 5
    Komunalt nät/fiber

Stickan56 gillar
  12. harry73
    Allvetare · Nivå 19
    Jag måste säga att ip only skötte sig exemplariskt hos oss. Visst var de lite sent men man kan iasta dom för seg hantering hos trafikverket.
    Jag tycker att de var lyhörd vid projekteringen och även grävningen var bra.
    Jag tyckte i för sig att återställningen var lite tveksamt på några ställen men när jag kom hem igår hade de grusat hela vägen (y)

13. jac
    Medlem · Nivå 13
    Jag hoppas verkligen de kommer snart. Igår kväll t.ex. fick jag vara på jobbet tills efter midnatt bara för att det inte fungerar med skärmdelning här hemma pga dålig ADSL. Hade varit väldigt skönt att kunna ta sådana möten hemifrån istället.

Men grattis till uppkopplingen!
    Det var lite kul när följande konversation utspelade sig mellan mig och min dotter i onsdags kväll:
    - Pappa, vet du vad, F har fått fiber
    - Ja, jag vet
    - HUR kan du veta det?
    - Det läste jag på byggahus tidigare idag
    - ??? :surprised:???

14. harry73
    Allvetare · Nivå 19
    Jag sa till F att berätta det för din dotter :)

Men att vi har kontakt på byggahus är lite pinsamt tycker hon :D

jac gillar
  15. jac
    Medlem · Nivå 13
    Jag brukar förklara att det är en av de viktigaste (och roligaste) uppgifterna en fader har, att vara så pinsam som möjligt.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: