Byggahus.se

vad händer efter besiktning

3k läst  9 svar

1. L
    Medlem Nivå 1
    Mitt nya hus är nu äntligen klart. Men snickarna fixar inte felen som var?
    Vad kan jag kräva nu och vart ska jag vända mig, och inte till arbetsledaren!

2. M
    Medlem Nivå 3
    Hej Leo4,

Anmärkningar som finns noterade i besiktningsprotokollet ska åtgärdas inom 2månader efter det att du tagit del av protokollet.
    Har det gått över 2månader? Hör gärna av dig.

Hälsningar
    Martin Lahger / Modulenthus

3. L
    Medlem Nivå 1
    Näst vecka har det gått 2 månader och inget händer.
    Och det är mycket som inte är med på protokollet. vad ska jag säga till arbetsledaren ?

4. haddirajan
    Medlem Nivå 7
    Om det är mycket som inte är med på protokollet så borde du ringa besiktningsmannen och fråga varför. Kanske blir det en besiktning till då, för att tillföra resten av punkterna till protokollet.

5. L
    Medlem Nivå 1
    Modulenthus bara säger att dom ska fixa allt hela tiden. Mycket saker som inte i huset när vi flyttade in som skulle vara på platts.

6. haddirajan
    Medlem Nivå 7
    Då har de ju missat sin leverans, och du skall inte betala nåt mer till dem förrens de levererat enligt leveransdeklarationen / orderspec. Har du någon vitesklausul i entreprenadkontraktet?

7. M
    Medlem Nivå 3
    Hej Leo4,

Märkligt att det saknas grejor i huset som inte finns noterat i besiktningsprotokollet. Varför togs inte det upp i protokollet?
    Vill du ange ditt ordernummer så ska jag kontrollera din leverans.

Hälsningar

8. L
    Medlem Nivå 1
    snickarna tog fläckten och mitt vin ställ finns inte. Och dom gör inte färdigt någon gång. Dom har varit inne några gånger men det blir inte bättre då. Hur kontaktar jag dig, är så jävla tröt på modulenthus.

9. M
    Medlem Nivå 3
    Hej Leo4,

Du kontaktar mig på telefon 0451-47000.

Hälsningar

10. V
    Medlem Nivå 1
    Ta det lugnt Leo, vi har forfarande inte fått alla våra besiktningsanmärkningar åtgärdade efter 2 år och 4 månader.
    Ställ dig i kö och vänta som alla andra....

Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka