Hej,
Förra sommaren gjorde vi helt nytt badrum i vårt gamla hus. Såg nu att längst ner i den kaklade duschen har silikonen släppt vi skickade bild till snickaren som ska komma imorgon. Men efter miljarder av krångel och fel med både rörmokare och snickare när de gjorde allt, så litar jag inte på någon och tänkte fråga om råd här.
Vad bör vi göra och tänka på nu? Vad har vi rätt till och ska man dokumentera det på nåt vis osv och kan detta gjort någon skada. Bifogar bild.
Förra sommaren gjorde vi helt nytt badrum i vårt gamla hus. Såg nu att längst ner i den kaklade duschen har silikonen släppt vi skickade bild till snickaren som ska komma imorgon. Men efter miljarder av krångel och fel med både rörmokare och snickare när de gjorde allt, så litar jag inte på någon och tänkte fråga om råd här.
Vad bör vi göra och tänka på nu? Vad har vi rätt till och ska man dokumentera det på nåt vis osv och kan detta gjort någon skada. Bifogar bild.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 295 inlägg
Dra i en ny sträng silikon, skära bort gamla, lägga dit ny, tidståtgång ca 14 minuter....
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 988 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 988 inlägg
Merparten lägger tyvärr silikon i golv/väggvinkeln men detta enbart för att de inte vill/kan skära plattorna så noga.1 markus1 skrev:
Då döljer de dåligt skurna plattor med silikonet.
Alltså går det nog inte bara att ta bort det för då ser det nog inte så snyggt ut heller gissar jag.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Halvklar murad trappa utomhus, vad behöver göras nu?
Grund & Markarbeten -
Vad har hänt med ytan på plattan och vad göra nu?
Grund & Markarbeten -
hur gör jag ang mäklarbilder när jag säger mäklaren "nu tar vi paus"?
Juridik -
Målade om ytterdörren. Hemskt resultat. Vad gör jag nu?
Färg, Måla & Tapetsera -
Är det rimligt/säkert att göra hål i en väggmonterad grenuttag?
El