Hej! Har hittat ett underbart gammalt hörnskåp hos en släkting. Tror detta gamla skåp kallades för Kantor eller mjölkskåp i gamla dar. Vad jag undrar är om någon vet om det brukar att vara någon underdel (vi hittar då ingen iaf) till dessa eller om de var såhär låga? Det är 175 cm högt . Jag skulle vilja att det kom upp en bit i höjd för att inte se så "pluttigt" ut i jämförelse med det andra skåpet vi har i rummet. Ideèr någon? Det verkar också ha suttit på väggen eller också bara dit-skruvat för ev. vält-risk eftersom det är hål för detta på baksidan på skåpet. Det är ju en lösning som i och för sig skulle fungera , att skruva upp det i hörnet på önskad höjd. Har ni sett något liknande eller har ni ett själva?

Nästa dilemma är upp-fräschningen av färgen på skåpet. Det är målat för länge sedan i en ljusgrön färg som spruckit och krackelerat. Vi har bestämt att den nya färgen ska bli antikvit men vad reomenderar ni för underarbete. Räcker det att skrapa och borta bort det värsta eller tror ni allt måste bort då det som sagt är tunna små sprickor i den gamla färgen?

Tacksam för svar!

• DSC00292.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu tänker jag sticka ut hakan: Måla INTE om det! Troligen är det målat med linoljefärg och det ser ut att finnas fint slitage på dörren.
Tror detta har suttit uppe på väggen så att hyllan undertill har kommit i "bänkhöjd"
Är ni flinka i fingrarna kan ni kanske göra något liknande och ha som underskåp?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.