Hej,

En firma har förra julen dränerat runt mitt hus då det var fuktskador med putssläpp i källaren.
Nu, ca ett år senare rinner det in vatten på golvet i källaren när det regnar kraftigt.
Först vid ett stuprör som inte gick i linje. De passade inte ihop vid anslutning till marken efter dränering. (Nu förhoppningsvis åtgärdat med en rörböj strax under mark.) Senare vid nästa stora regnskur rann det in på andra sidan av huset.

Vid dräneringen monterades någon typ av kant (vet ej vad det kallas) högst upp, som släppte innan de var klara då det tog väldigt lång tid (några månader) och jag tyckte också väggen såg väldigt porös ut så jag tror inte skruvarna drog. Det kom de och skruvade fast igen. De fyllde också på med grus då det sjunkit kraftigt och på sina ställen såg ut som ett dike intill väggen.

Det som bestämdes vid offerten var att det skulle dräneras, det skulle läggas grus längst in mot väggen och de skulle se till så marken runt om sluttade från huset. Jag skulle själv göra finåterställning av gräsmatta och ev småplattor runt huset efteråt.

I dagsläget sluttar inte marken från ca halva huset. Det kommer in vatten. Jag har inte gjort finåterställning med småplattor utan tänkte behålla grus längst in mot väggen.

Jag har varit i kontakt med firman som säger att de vill att det ska bli bra men nu är jag orolig att de inte vill hjälpa mig mer då de bett om ett möte på plats tillsammans med en oberoende part.
Jag har själv inte fått tag i någon oberoende part då jag inte vet vem jag ska kontakta. Jag är heller inte så bra på att få fram vad jag tycker/argumentera, och tycker detta är extremt jobbigt.

Mycket tacksam för råd om någon vet hur jag kan göra

Mvh/Orolig ensamstående husägare

Kolla med ditt försäkringsbolag om de kan tipsa om en oberoende part.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.