Byggahus.se
D
Fan vad sjukt... du borde ta betalt för inträde till lustiga huset.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Hur vore det att spackla med våtrumsspackel och sedan måla över alltihopa? Då borde det gå att trolla bort fogarna.

Jag vill se mer :D

• Gilla
klaskarlsson och 3 till
  • Laddar…
L lazy rick skrev:
Wow! Detta var unikt minst sagt.

Vill du inte lägga ner jobb att ta ner ens kommod och dusch, så kommer du tyvärr få resultat därefter.
Du kan säkert måla över det där med någon våtrumsfärg, men fogarna kommer fortfarande synas.

Den absolut billigaste lösningen och som gör minst åverkan på rummet, är enligt mig att måla enbart fogarna.. (Fogpenna)
Blir dessa mindre framträdande kanske det hjälper något.

Lycka till! :)

[bild]
Jag började faktiskt med detta idag. Det gjorde större skillnad än vad jag trodde. Som du säger så blir ju resultatet därefter - och jag får helt enkelt leva med det snea kaklet. Jag har inte planerat att bo här speciellt länge till så det känns tämligen ovärt att kakla om.

Problemet jag ser med fogpennan är att det blir väldigt "ojämnt" mellan fogarna då pennan tappar färg rätt fort. Funderar möjligen på om jag skall köpa kakelfärg och måla i fogarna med en liten pensel...?

Sätt tunna vinylremsor över kaklet i andra vinklar (skär ev. vid övergången vid varje fog) så bör du kunna få till något som påminner om det klassiska mönstret Virrvarr av Sigvard Bernadotte

• Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Jag hade låtit bli att göra något.
Du köpte lägenheten med detta kakel och den du säljer den till kommer nog inte heller göra anspråk på något fix av dig.

• Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
Det var väldigt snyggt gjort oavsett.. och unikt,, och helt medvetet (inget litet felsteg direkt). gjort! Skulle inte bry mig nämnvärt om det så länge allt fungerar som det ska :)

Jag antar att du köpt lgh i befintligt skick, inkl wc, och det lär nog kommande köpare också göra (de är ju medvetna om både hur det ser ut nu, plus att det snart är dags att renovera allt) - jag själv hade tyckt det varit helknäppt med kul! Hade nog dragit mig för att renovera det alls haha (y)

• Gilla
nmeden och 4 till
  • Laddar…
thomas33 thomas33 skrev:
Du köpte lägenheten med detta kakel och den du säljer den till kommer nog inte heller göra anspråk på något fix av dig.
Ja, som köpare lägger jag hellre pengarna på att göra om det som JAG vill ha det än på säljarens snabbfix.

• Gilla
EmelieP och 4 till
  • Laddar…
MultiMan
Varför inte presentera det som en feature istället för en bug, det hade jag gjort.

• Gilla
nmeden och 5 till
  • Laddar…
Antagligen en duktig yrkesman som gjort detta och skrattar säker fortfarande åt den tokiga kunden som efterfrågat det lutande kaklet.
Alla måste väl förstå att detta är något kunden måste ha efterfrågat.
Jag skulle vilja se mer hur det ser ut i andra hörnet och om båda långsidor har fogar i samma höjd eller inte.

• Gilla
EmelieP och 1 till
  • Laddar…
Det kan ha varit en kreativ lösning på ett problem, kanske väggarna är sneda? Är inte kakelsättare men kan tänka mig att det är marigt att sätta kakel på skeva väggar på ett sätt som inte stör ögat i hörn och mot dörrfoder. Bättre då att gå bananas så här och sätta alla referenser ur spel.
Pillar lite nu i en kåk med sättningsskador, inget är rakt, vilket kräver en del kreativitet och kilformade passbitar när något måste monteras i lod.

• Gilla
EmelieP
  • Laddar…
hsd
Jag tycker att det var kul, klart annorlunda

• Gilla
EmelieP
  • Laddar…
Det ni behöver göra är att ordna någon typ av bård som tar överhand och dödar illussionen.

• upload_2017-8-9_12-34-44.png
D09 D09 skrev:
Måla hela bakre väggen svart?

[länk]
Eller annan valfri färg, bara det sätter illussionen ur spel.

• Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.