26 718 läst · 58 svar
27k läst
58 svar
Vad gör jag åt detta hemska lustiga huset-kakel?
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Jag vill se mer 
Jag började faktiskt med detta idag. Det gjorde större skillnad än vad jag trodde. Som du säger så blir ju resultatet därefter - och jag får helt enkelt leva med det snea kaklet. Jag har inte planerat att bo här speciellt länge till så det känns tämligen ovärt att kakla om.L lazy rick skrev:Wow! Detta var unikt minst sagt.
Vill du inte lägga ner jobb att ta ner ens kommod och dusch, så kommer du tyvärr få resultat därefter.
Du kan säkert måla över det där med någon våtrumsfärg, men fogarna kommer fortfarande synas.
Den absolut billigaste lösningen och som gör minst åverkan på rummet, är enligt mig att måla enbart fogarna.. (Fogpenna)
Blir dessa mindre framträdande kanske det hjälper något.
Lycka till!
[bild]
Problemet jag ser med fogpennan är att det blir väldigt "ojämnt" mellan fogarna då pennan tappar färg rätt fort. Funderar möjligen på om jag skall köpa kakelfärg och måla i fogarna med en liten pensel...?
Besserwisser
· Hallands Län
· 859 inlägg
Sätt tunna vinylremsor över kaklet i andra vinklar (skär ev. vid övergången vid varje fog) så bör du kunna få till något som påminner om det klassiska mönstret Virrvarr av Sigvard Bernadotte
Det var väldigt snyggt gjort oavsett.. och unikt,, och helt medvetet (inget litet felsteg direkt). gjort! Skulle inte bry mig nämnvärt om det så länge allt fungerar som det ska 
Jag antar att du köpt lgh i befintligt skick, inkl wc, och det lär nog kommande köpare också göra (de är ju medvetna om både hur det ser ut nu, plus att det snart är dags att renovera allt) - jag själv hade tyckt det varit helknäppt med kul! Hade nog dragit mig för att renovera det alls haha
Jag antar att du köpt lgh i befintligt skick, inkl wc, och det lär nog kommande köpare också göra (de är ju medvetna om både hur det ser ut nu, plus att det snart är dags att renovera allt) - jag själv hade tyckt det varit helknäppt med kul! Hade nog dragit mig för att renovera det alls haha
Antagligen en duktig yrkesman som gjort detta och skrattar säker fortfarande åt den tokiga kunden som efterfrågat det lutande kaklet.
Alla måste väl förstå att detta är något kunden måste ha efterfrågat.
Jag skulle vilja se mer hur det ser ut i andra hörnet och om båda långsidor har fogar i samma höjd eller inte.
Alla måste väl förstå att detta är något kunden måste ha efterfrågat.
Jag skulle vilja se mer hur det ser ut i andra hörnet och om båda långsidor har fogar i samma höjd eller inte.
Det kan ha varit en kreativ lösning på ett problem, kanske väggarna är sneda? Är inte kakelsättare men kan tänka mig att det är marigt att sätta kakel på skeva väggar på ett sätt som inte stör ögat i hörn och mot dörrfoder. Bättre då att gå bananas så här och sätta alla referenser ur spel.
Pillar lite nu i en kåk med sättningsskador, inget är rakt, vilket kräver en del kreativitet och kilformade passbitar när något måste monteras i lod.
Pillar lite nu i en kåk med sättningsskador, inget är rakt, vilket kräver en del kreativitet och kilformade passbitar när något måste monteras i lod.