Byggahus.se
H hempularen skrev:
Nu syftar jag på de andra ”förseelserna”, att ändra andelstal utan korrekta beslut, framförallt.
Ok, håller med helt om detta. En förening kan givetvis inte fatta beslut som går emot stadgarna. Vi får hoppas och tro att revisorer noterar detta och kräver att detta felaktiga beslut upphävs

D
Hempularen vad menar du för 10 tillträden (Undrar om något jag missat)? Att sätta upp ett eluttag borde ju ta ett besök nog inte mer än 1 h. OVK har vi gjort en gång innan och tror hela huset gjordes på en dag. Fiber har jag ingen erfarenhet av men borde ju vara 1 besök i lägenheten.
Sedan de har meddelat de måste få in nyckeln för period av ca 30 dagar. Sedan kan nämnas jag är inte enda som inte vill ge sin hemnyckel utan de vill släppa in hantverkarna men jag är ända som blivit hotad att jag inte kommer få fiber om jag inte ger de min hemnyckel.

Sedan att jag är envis är ju av tidigare erfarenhet då tidigare styrelseledamot kopierade nyckel jag lånade ut.
Sedan vist kanske dessa besöken svårare att ge datum men tidigare besök där de bara behövt mig för ge tillfälle där det ska arbetats med 1 lägenhet så har de inte bryt sig om att informera innan utan bara ringt på dörren.

Revisorn har inte reagerat. För att nämna är det försäljning av tom yta som ska byggas om till lägenheter vilket gör andelstalet har ändrats. Finns inget stämma beslut på något av det samt rivning och bygge har påbörjats fastän det inte finns beviljat bygglov.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.