Hej hej,
Jag försöker avgöra om en reparation av innervägg är något jag ska ge mig på själv. Har mkt entusiasm och brist på kunskap...
Situationen:
Vad ska jag laga med?
Hur går jag till väga?
Hur uppstod detta? Jo, en gammal ful vägglist satt så in i h****** i limmet, så när jag försökte skära och bända loss den så började putsen släppa... och när det väl hade börjat spricka var det för sent. FML.
Jag försöker avgöra om en reparation av innervägg är något jag ska ge mig på själv. Har mkt entusiasm och brist på kunskap...
Situationen:
- Innervägg i sovrum, putsen har släppt i ett hörn, hela vägen in till teglet.
- Väggen är i nån form av sten, tror det är typ hålsten eller nåt sånt. Egenskaperna verkar inte stämma med straight-up tegel när jag borrat i det...
- Yta typ en halv kvm
- Jag har aldrig lagat nåt liknande förut. Bara fyllt nåt enstaka litet hål med husfix
Vad ska jag laga med?
Hur går jag till väga?
Hur uppstod detta? Jo, en gammal ful vägglist satt så in i h****** i limmet, så när jag försökte skära och bända loss den så började putsen släppa... och när det väl hade börjat spricka var det för sent. FML.
Har jag postat i fel underforum? Eller är frågan dåligt formulerad, eller för lätt? Jag tycker inte att jag hittar några liknande fall trots att det borde vara väldigt enkelt. Har kanske sökt på fel termer.
Ok, tack! 
Fick råd på annat håll att putsbruk och sen lite spackel skulle duga med.
Fick råd på annat håll att putsbruk och sen lite spackel skulle duga med.
Se här: https://www.byggahus.se/forum/threa...ggna-kanaler-i-blabetong.431456/#post-4422483anders07 skrev:
Tack för råd och tips!
återkommer med resultatet ...
Klicka här för att svara