Bland vissa kyrkogårdar, herrgårdar och ja, egentligen lite varstans, så kan man finna
grusgångar som är hårda med lite ytligt smågrus över till skillnad mot vanliga fluffiga grovgrus-gångarna. haha, dålig beskrivning så jag bifogar bilder...
Jag undrar vad för grus man ska använda för fåtill såhär, fast helst i grå/vitt utförande än orange.
Förvisso ser det lite halvt ledsamt ut när det översta saknas. Men gillar att det är stabilt att gå på.
grusgångar som är hårda med lite ytligt smågrus över till skillnad mot vanliga fluffiga grovgrus-gångarna. haha, dålig beskrivning så jag bifogar bilder...
Jag undrar vad för grus man ska använda för fåtill såhär, fast helst i grå/vitt utförande än orange.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förvisso ser det lite halvt ledsamt ut när det översta saknas. Men gillar att det är stabilt att gå på.
Redigerat:
Ja jag hittade ett gammalt inlägg här med fina bilder på stenmjölgång, fast han uppgav inte vilket stenmjöl; https://www.byggahus.se/forum/threads/stenmjoel.145608/#post-1086771
Låter dock som ett dyrt projekt om man måste gräva ur så mycket som 40-50cm. Vi har grävt ut 15cm i dagsläget.
Låter dock som ett dyrt projekt om man måste gräva ur så mycket som 40-50cm. Vi har grävt ut 15cm i dagsläget.
Om det bara ska vara gångtrafik räcker det med 15cm. I med 12cm 0-40 och toppa med 3cm stenmjöl. Allt mellan 0-3 och 0-8 går bra.Y Yrrol skrev:
Båda promenadgångar och fordonsuppfart.
Enligt grävaren så var uppfarten så hård så det vore onödigt att gräva ur där alls. Fast jag behöver ändå höja uppfarten så ett tjockare lager behövs ändå på sina ställen.
Vilka bergslag är gråvita?
Enligt grävaren så var uppfarten så hård så det vore onödigt att gräva ur där alls. Fast jag behöver ändå höja uppfarten så ett tjockare lager behövs ändå på sina ställen.
Vilka bergslag är gråvita?
Vad gäller färgen är det bara att kolla med ditt lokala stenbrott vad dom har för färg på sitt berg. I lund finns två stenbrott mindre än en mil emellan där det ena har rött/brunt stenmjöl o det andra har nästan kritvitt.Y Yrrol skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Tips på underlag för separation av grus
Trädgård allmänt -
Vad är det för grus under köket i lägenheten från 70-talet?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Byggel förbi grusuppfarter
El -
Egen brunn, filter installerat, blir fullt med rött grus rätt fort
Vatten & Avlopp -
Återanvända grus under förråd?
Grund & Markarbeten