Hej!

Jag har ett fönster i min lägenhet som är verkligen kloss intill väggen (se bild)

Jag undrar vad för gardinskena jag kan ha? På övriga fönster så sticker skenan ut en sådär 15 cm på varje sida av "fästena"

Här är det exakt 130 cm från ytterkanten på det ena "fästet" till ytterkanten på det andra.

Tacksam för hjälp, en väldigt ohändig kille.

• Fönster med rullgardin i lägenhet. Gardinskenan sitter nära väggen. Tre blomkrukor på fönsterbrädan. Lampor i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Demmpa Demmpa skrev:
Några exempel,

[länk]

[länk]

[länk]
Hej!

Kikade lite snabbt men IKEA verkar vara för lång och använda ett annat system? även Kirschs schena verkar vara längre än 130 cm.

Det enda jag hittar verkar vara den här:
https://www.hastahome.se/produkt/gardinskena-alex-mattillverkad-flera-farger/

Där jag kan ange längd. Men jag behöver ju veta att "fästena" ligger precis i slutet på modellen eftersom jag inte kan ha något "överskjut" eftersom väggen börjar precis efter fästet.

Eller tänker jag helt galet?

F folke12345 skrev:
Hej!

Kikade lite snabbt men IKEA verkar vara för lång och använda ett annat system? även Kirschs schena verkar vara längre än 130 cm.

Det enda jag hittar verkar vara den här:
[länk]

Där jag kan ange längd. Men jag behöver ju veta att "fästena" ligger precis i slutet på modellen eftersom jag inte kan ha något "överskjut" eftersom väggen börjar precis efter fästet.

Eller tänker jag helt galet?
Denna typ av väggfäste passar i de fästen som redan sitter uppe, med 2 positioner att välja på (vara det ena är minst 1 dm från väggen). Sedan är det bara att montera C-skena i valfri längd.
Väggfäste med två monteringspositioner för C-skena, vit färg.
Skapa konto

Många (alla?) skenor går att såga av i valfri längd.

Tex följande väggfäste passar i befintliga väggfästen,
https://www.textilgallerian.se/vaggfaste-elite
Vita väggfästen i olika storlekar med skruvar mot vit bakgrund.
Skapa konto

På tex detta väggfäste kan man tex hänga skenan från Ikea.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.