Nu när badrummet på andra våning håller på att färdigställas så undrar jag vad för något jag ska ha till att foga runt handfatet

För 2 år sen använde jag transparent silikon av märket Sika sikscill C, detta var samma som Rörmokaren använde till toastolen, nu ser det ut såhär:
Ljusskuggor på en vit kaklad vägg och hörnet av en handfat med tvål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite gult och lite fult.
Vad ska jag använda istället som gör att det blir bra? Använde vit silikon av samma märke på ett annat ställe och tyckte det också gulnat.

Så vad fan ska man använda för något som håller färgen...

Hojte Hojte skrev:
Nu när badrummet på andra våning håller på att färdigställas så undrar jag vad för något jag ska ha till att foga runt handfatet

För 2 år sen använde jag transparent silikon av märket Sika sikscill C, detta var samma som Rörmokaren använde till toastolen, nu ser det ut såhär:
[bild]

Lite gult och lite fult.
Vad ska jag använda istället som gör att det blir bra? Använde vit silikon av samma märke på ett annat ställe och tyckte det också gulnat.

Så vad fan ska man använda för något som håller färgen...

Skippa den såklart. Ser förjävligt ut även om de inte gulnar. Hur ofta och hur mycket vatten rinner bak där igentligen? 0.

L Lechuza skrev:
Skippa den såklart. Ser förjävligt ut även om de inte gulnar. Hur ofta och hur mycket vatten rinner bak där igentligen? 0.
Det rinner tillräckligt med vatten där tyvärr, hade det inte varit kommod under så hade jag skippat det men nu står det ju i tillverkarens anvisning att man ska foga där med så frågan kvarstår

Fogar mycket med transparant silikon på mitt jobb, provat flera märken, alla gulnar.
Fogade om mitt eget handfat för 2 år sen med Sika, den börjar oxå gulna igen.
Denna gång ska jag ta vit fog, men jag har vitt kakel att foga mot, mot din matta är det nog knepigare med vitt.

S
Isakare Isakare skrev:
Fogar mycket med transparant silikon på mitt jobb, provat flera märken, alla gulnar.
Fogade om mitt eget handfat för 2 år sen med Sika, den börjar oxå gulna igen.
Denna gång ska jag ta vit fog, men jag har vitt kakel att foga mot, mot din matta är det nog knepigare med vitt.
vit silikon gulnar också efter två år. Bättre med grå.

RoTe
S sinuslinus skrev:
vit silikon gulnar också efter två år. Bättre med grå.
Grå gulnar också har jag surt fått erfara. Om man köper fel grå alltså.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.